Gå til innhold

bygge om en pc til stuepc


Anbefalte innlegg

jeg har en eldre pc som jeg tenkte kanskje jeg kunne bruke til stuepc,

den har et 9600pro 128mb skjermkort, audigy2 lydkor, 1gb ram og amd 2600+.

vil dette gå fint?

og noen som kan komme med et forslag til et greit kabinett om ikke lager så mye støy?

 

takker for alle svar på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kabinetter lager som regel ikke mest støy. skjermkortet ditt skal vel være temmelig stille, og da er det vel cpuvifta som blir støy.

 

dette er et spørsmål om pris også. Komplett.no har flere snasne fra Dign og Silverstone. Silverstone har forøvrig profilert seg på å være stille og har flere tilbehørsprodukter som skal bidra til dette og som er kompatible med kompakte kabbiser.

 

det utstyret du har nå skal gå greit til stuepc, krever ikke mye av skjermkortet men hvis du skal ha analog video ut (til f.x. billedrørstv) har gamle generasjoner av skjermkort ofte dårlig tv-ut krets.

 

jeg gikk for silverstone lc16-m med microplex' mist 500w psu. Lekkert kabbis og en av de bedre psuer, som også er stille. men igjen, det er et spørsmål om pris og hva som passer med resten av stue-hifien din. On that note, silverstone tilbyr de fleste modeller i både sort og sølv, noe som kan være greit.

 

de fleste htpc kabinett er i hifi størrelse, dvs 43 cm bredde, og vil passe fint ved siden av forsterkeren/dvd-spilleren (wtf? dette skal jo htpcen gjøre!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...