Gå til innhold

Siemens SXG75 og Tele 2 - Finner ikke sim-kort


Anbefalte innlegg

Fikk nylig Champion abb fra Tele2 etter at jeg gikk over fra Chess (ønsker fortsatt Telenor dekkning) og fikk da nytt sim-kort. Dette kortet fungerer i noen minutter før det kommer "sett in Sim-kort" på Siemens SXG75.

 

-Hjelper ikke å sette i kort på nytt

-Restart av telefon gir samme problem

-Chess abb hadde jeg ingen problemer med.

 

leser på Internett at flere har samme problemet og at problemet ligger hos tele2. Noen som har samme problemet? og evt. løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Vi har ikke noen generellt problem med Siemens og våre SIM kort, men ønsker selfølgelig å hjelpe deg med dette problemet!

 

Ring vår kundeservice på 02000 og be de eskalere saken til 2ndre linje.

Dette må vi jo prøve å finne ut av! :hmm:

 

Mvh,

Christian, Tele2

 

Fikk nylig Champion abb fra Tele2 etter at jeg gikk over fra Chess (ønsker fortsatt Telenor dekkning) og fikk da nytt sim-kort. Dette kortet fungerer i noen minutter før det kommer "sett in Sim-kort" på Siemens SXG75.

 

-Hjelper ikke å sette i kort på nytt

-Restart av telefon gir samme problem

-Chess abb hadde jeg ingen problemer med.

 

leser på Internett at flere har samme problemet og at problemet ligger hos tele2. Noen som har samme problemet? og evt. løsninger?

5690596[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ringt å klaget til Tele2 (og Siemens for den del), Teknisk avdeling hos Tele2 får nå tilsendt en telefon fra Siemens som de skal teste å prøve å finne ut hva som er galt.

 

Er flere som har har problemet og har ringt å klaget.

Jeg skulle bli oppringt når dette sjer, bruker min gamle 3510 inntil da..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De ringte meg igår og sa at jeg måtte vente på firmware oppgraderingen til siemens. Den kommer om ca 2 uker.

Er visstnok ikke tele2 som er problemet. De påsto det var en bug i mobilen som gjorde det. Rart alle andre simkort jeg har prøvd fungerer men ikke det fra tele2.

 

Jeg venter på oppgraderingen fra siemens, men fungerer det ikke da bytter jeg operatør.

Lenke til kommentar
De ringte meg igår og sa at jeg måtte vente på firmware oppgraderingen til siemens. Den kommer om ca 2 uker.

Er visstnok ikke tele2 som er problemet. De påsto det var en bug i mobilen som gjorde det. Rart alle andre simkort jeg har prøvd fungerer men ikke det fra tele2.

 

Jeg venter på oppgraderingen fra siemens, men fungerer det ikke da bytter jeg operatør.

5821945[/snapback]

 

Kan godt være at det er BenqSiemens sitt problem, men som forbruker som vil bruke mitt (noe buggete) produkt tenker jeg heller på å få brukt varen enn å vente over lang tid til de får fikset dette. Min gamle telefon (3510) fungerer mildt sagt dårlig (må trykke på ni-tallet 4-5 ganger før den virker etc.

Lenke til kommentar

Ble pånytt oppringt av tele2 idag. Det var visst ganske uklart

når firmware oppgraderingen kommer, og om den vil fikse problemet.Så de anbefalte meg å klage på telefonen da den ikke fungerer som den skal, og heller bytte til en annen modell.

 

Selfølgelig ber de meg bytte telefon fremfor abonnement. Men jeg tar ikke sjansen på

at den heller ikke vil fungere med andre abonnement. Og Nokia 6280 ser fristende ut...

 

Min 3510 har også et forferdeligt tregt ni-tall :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tele2 sim fungerer ikkje på EF81 heller.

6010455[/snapback]

 

Hvorfor tar ikke Tele2 tak i dette? Det må da være mulig å gjøre noe med det?? Har du funnet ut noe mer, Tele2 Christian? Du sa jo at du skulle undersøke. Det er jo uholdbart at Tele2 ikke gjør noe med dette! Og at firmware-oppdateringen skal fikse på SXG75 er bare tull, SW23 finnes på EF81, og den fikser ikke problemet såvidt jeg vet.

 

- Det må være noe ved Tele2s SIM-kort som gjør at de ikke funker, for jeg har ikke hørt om noen andre operatører som har problemer med SXG75 og EF81... Hva vil Tele2 gjøre med dette?? De vil jo miste kunder på det! Jeg har planer om å bytte til Tele2, men gjør jo ikke det hvis ikke jeg kan bruke min nye EF81!

Lenke til kommentar

Kundeservice hjå Siemens sa at det var kun med tele2 sine simkort der var problemer og at dei jobba med saken.

Kundeservice hjå tele2 ba meg legge ein papirbit i klem slik at simkortet fekk bedre kontakt. Ok tenkte eg. Ikkje det svaret eg ville ha.

Ikkje eg som putter lause papirbiter inn i EF81. Men festa maskeringsteip på baksida av simkortet for å prøve tipset. Ingen effekt what so ever.

Lenke til kommentar
Kundeservice hjå Siemens sa at det var kun med tele2 sine simkort der var problemer og at dei jobba med saken.

Kundeservice hjå  tele2 ba meg legge ein papirbit i klem slik at simkortet fekk bedre kontakt. Ok tenkte eg. Ikkje det svaret eg ville ha.

Ikkje eg som putter lause papirbiter inn i EF81. Men festa maskeringsteip på baksida av simkortet for å prøve tipset. Ingen effekt what so ever.

6039130[/snapback]

 

Jeg fikk min Sxg75 i slutten av februar. Tok umiddelbart kontakt med Tele2 og siemens. Har fått de samme svar som nevnt over!

Telefonen min har også blitt sendt inn for oppgrad, uten at det gjorde noen forskjell.

 

Har byttet til telenor, og alt er vel! Fungerer også med netcom sim.

 

Så det er vel uten tvil at problemet ligger hos tele2 sine simkort.

 

Mvh

Rune W

Lenke til kommentar

Problemet ligger hos Tele2 sine simkort. Laster dei ikkje for det. Men det som gjer meg for****a er at dei ikkje tar oss som forbruker på alvor. Sjølv om eg istendig prøver å seie at det er eit utbredt problem med EF81 får eg besked om å putte ein papirbit mellom simm og telefon. Veit ikkje korleis det er på SXG75, men på EF81 er det ikkje å anbefale å putte papirbiter inn i telefonen.

Når problemet er kjent bør vi ikkje få ein slik beskjed.

Har ikkje tidlegere hatt problem med kundeservice hos Tele2 men miste mykje truverdighet hjå meg når kunden ikkje står i fokus.

Benq-Siemens var rask å svare på epost om at dei jobba med problemet. Det skal dei ha mange +++ for.

Mvh. ulvestad

Lenke til kommentar

jeg kjøpte en benqsiemens ef81 uten abonemang fra mpx.no for 3495,-fikk mobilen i dag å puttet inn netcom kortet i mobilen,tastet kode og fikk beskjed: card error.prøvde flere ganger,prøvde deretter telenor kort fra kona sin mobil,da virket alt som det skulle,det virker som min mobil uten abonemang er sperret til telenor!dette er jo meget rart,siden jeg har kjøpt og betalt for en ef81 uten abonemang!var etterpå å så på mpx sine sider,de selger ikke engang benqsimens med telenor lås,abbo,så hvordan i all verden har det skjedd at min er så perret til telenor???mpx selger :ef 81 uten abbo,og med netcom abbo,men ikke med telenor,som min altså er låst til.``kan noen forklare meg hva i all verden som har skjedd her???!!,å ja!netcom kortet mitt fungerer fint på andre mobiler,og det er klart for 3g!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det er korrekt at vi har et problem med Tele2 SIM-kort og Siemens SXG75. Vi feilsøker dette i samarbeid med Siemens og SIM-kort leverandøren, men foreløpig har denne prosessen ikke gitt noen klare svar. :(

 

Jeg beklager hvis vår kundeservice har gitt uklare tilbakemeldinger på fremdriften her!

 

Tipsene med å sette inn en papirbit for å få bedre kontakt mellom telefon og SIM-kort er forsovet gode, men er mest aktuelle for gamle, slitte mobiler...

 

Ved henvendelse til Tele2 kundeservice anbefaler jeg at dere ber om at slike "SXG75 saker" blir eskalert til 2-linje kundesupport / teknisk kundesupport - så skal jeg ta en runde med denne gjengen for å sørge for tilfredstillende oppfølging.

 

Mvh,

Christian

 

Tele2 sim fungerer ikkje på EF81 heller.

6010455[/snapback]

 

Hvorfor tar ikke Tele2 tak i dette? Det må da være mulig å gjøre noe med det?? Har du funnet ut noe mer, Tele2 Christian? Du sa jo at du skulle undersøke. Det er jo uholdbart at Tele2 ikke gjør noe med dette! Og at firmware-oppdateringen skal fikse på SXG75 er bare tull, SW23 finnes på EF81, og den fikser ikke problemet såvidt jeg vet.

 

- Det må være noe ved Tele2s SIM-kort som gjør at de ikke funker, for jeg har ikke hørt om noen andre operatører som har problemer med SXG75 og EF81... Hva vil Tele2 gjøre med dette?? De vil jo miste kunder på det! Jeg har planer om å bytte til Tele2, men gjør jo ikke det hvis ikke jeg kan bruke min nye EF81!

6038830[/snapback]

Lenke til kommentar

Beklageligvis for Tele2 så måtte eg over igjen til Telenor med abb. mitt. No når sim er skifta til Telenor sitt er problemet heilt borte.

Tele2 bør intensivere fram ei løysing eller så vil dei miste mange noverende og framtidige kunder. Men dei er absolutt dei billigeste å bruke på EF81 og sxg75. hehe

P.S Prøvde med maskeringsteip på simkort for å få bedre kontakt på tele2 sitt simkort. Det løyste ikkje problemet.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...