Gå til innhold

Hvordan legge inn bilder?


Anbefalte innlegg

Hei!

Finnes det en slags bruksanvisning på hvordan man legger inn bilder? Har lett litt rundt omkring uten å finne noe, men jeg regner med at det finnes en slags guide et eller annet sted?! Har aldri helt forstått meg på formateringsknapper, og hvordan "guidet" modus fungerer? Ser i alle fall ut som om det er mange måter å gjøre det på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eget felt for Filvedlegg litt nede på siden når du oppretter ny post.

Trykk Choose-knapp og finn bildet på disken din, og trykk deretter 'Legg til som vedlegg' (eller noe i den duren)

5685233[/snapback]

 

Ok, men hvordan bestemmer man om bildene skal kun ha en gitt størrelse, eller om de kan vises som "store versjoner" ved å klikke på de?

 

Hvor høy oppløsning på bildene kan man egentlig ha?

Lenke til kommentar

Når man klikker på et vedlegg får man det opp i orginalstørrelsen. 'Link-bildene' er det Akam som genererer automatisk.

 

Du kan ha så høy oppløsning du vil, men vil du vise de på bildekritikken eller for alt folk skal se/vurdere de, må det IKKE være større enn at en vanlig pc-bruker får se hele bildet på skjermen. 1024x768 er det fortsatt mange som kjører. Så jeg vil si MAX 1000px bredt. 800px i bredden er kanskje det ideelle. Helst ikke høyere enn 700px om det er i portrettformat.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...