Gå til innhold

Støtter Abit Av8 AGP/PCI lock?


3raz3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Via K8T800-Pro chipset som AV8 benytter har AGP/PCI-lock.

Det er likevel ikke uten "issues".. sjekk Abits USA-forum.

Har hatt kortet.. det klokker rimelig greit til ca HTT 274-270, men over det fungerer ikke AGP. Det arter seg som at du kan kjøre Prime/SuperPI, men ethvert 3D-spill/eller 3D-bench medfører "blackscreen"/reboot.

Dette problemet varierer litt fra hk til hk, og det finnes ett par "triks" for å komme opp mot HTT 300 uten at jeg husker dem nå..

Kortet er meget bra bortsett fra dette.. mao.. det egner seg dårlig til klokking.. Til vanlig bruk er kortet stabilt og kjapt.

Lenke til kommentar
Via K8T800-Pro chipset som AV8 benytter har AGP/PCI-lock.

Det er likevel ikke uten "issues".. sjekk Abits USA-forum.

Har hatt kortet.. det klokker rimelig greit til ca HTT 274-270, men over det fungerer ikke AGP. Det arter seg som at du kan kjøre Prime/SuperPI, men ethvert 3D-spill/eller 3D-bench medfører "blackscreen"/reboot.

Dette problemet varierer litt fra hk til hk, og det finnes ett par "triks" for å komme opp mot HTT 300 uten at jeg husker dem nå..

Kortet er meget bra bortsett fra dette.. mao.. det egner seg dårlig til klokking.. Til vanlig bruk er kortet stabilt og kjapt.

5681921[/snapback]

Okei, takk. Så hvis jeg virkelig skal klokke, så bør jeg kjøpe nytt hk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Okei, takk. Så hvis jeg virkelig skal klokke, så bør jeg kjøpe nytt hk?

5681924[/snapback]

 

Dersom du kjøper/har en Venice/"Sandy"..eller noe annet me MP 11 eller mer så blir du nok fornøyd med hK'et uansett.. HTT 250 x 11++ er ikke å forakte..

Til "småklokking" er hk'et mer enn bra nok..

Abit har forøvrig en meget bra Bios.

Om du bør kjøpe nytt hk er vel mer relevant dersom du vil ha ett mer moderne hk med PCI-E, SLI og nForce4 (eller bedre/nyere)..

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...