Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innspilling av høytalere


MaSo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ganske fersk når det gjelder anlegg i biler ovs.

 

Jeg har hørt at man må spille inn høytalerene for å unngå å ødelegge dem eller noe i den duren. Jeg har hørt mange forskjellige meninger om dette men liksom aldri fått noe bra svar, noen sier at man må spille dem inn i noen timer, andre sier at man bare skal gå forsiktig fra lavt til høgere lyd nivå, mens en annen sier at det bare er tull å spille inn :hmm:

 

Er det noen som kan gi meg et kokret svar på om det er nødvendig å spille inn og hva det er godt for?

 

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du spiller med normalt lydnivå uten forvrenging trenger du ikke tenke så mye på innspilling av høyttalerne, da de vil gå seg til etterhvert. Men ikke misforstå, forvrenging er aldri bra selv om høytt. er spilt inn.

 

Det er riktig at oppheng og sentreringsring blir litt mykere etterhvert og at høyttaleren endrer bittelitt karakter. Membranet blir ikke nevneverdig påvirket over tid, med mindre du søler vann på en ucoated pappmembran.

Lenke til kommentar

Joda, stemmer det. Membranen skal være stiv.

Det som mykes opp er opphenget og den fleksible kanten av membranen.

Spill litt rolig en liten stund, deretter er det bare å skru opp til vanlig lyttevolum og gjern trøkke til nå og da, ikke vits å fisespille i 24 timer, det løsner etterhvert og det er faktisk gøy å høre på, hehe :D

 

Synkronreply Trainman, hehe ;)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...