Gå til innhold

Maskinen låser seg, hva skjer??


Joddla Johan

Anbefalte innlegg

Når jeg starter PC'en låser den seg vanligvis før det har gått 5 minutter, og hvis jeg prøver å restarte, skrur skrur skjermen seg som oftest ikke på, og jeg må vente i en god stund før jeg kan prøve å skru på dataen igjen.

 

Noen som har peiling på hva som er galt?

Det jeg tror selv er at det kan være hovedkortet som er ødelagt. Utover det har jeg ikke den fjerneste anelse på hva som kan være galt...

 

Noen som har opplevd noe lignende?

Setter pris på om noen svarer på dette innlegget...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, du er ikke så spesifikk her, men har du AMD? Kan jo være at strømforsyneren din er for liten...

 

Du kan jo teste med en annen PSU, og så kan du teste med bare basic stuff. Ta ut alle kort som du ikke trenger etter tur for å se om det hjelper.

 

Hvis du har hatt maskinen oppe å gå en stund før dette problemet kom, så FORMAT C:, eller kjør noen programmer som CleanReg for eksempel.

 

[ Denne Melding var redigert av: andreas76 på 2002-09-20 17:05 ]

Lenke til kommentar

har akkurat installert ny pc, xp2000, 512 ddr , radeon, og win2000.

 

Først ville ikke win2000 installere , blå skjerm, kom rundt dette med å sette fail safe i bios, deable usb2.0 og protect bios. Ok så instaleretes win2000, samme problemet, rebootea og låste seg, i ett strekk, nok engang satte jeg bios på sparebluss, istallerte alt av oppdateringer for win2000, satte etter dette bios til optimized, enabla usb 2.0, og har faktisk fungerte over et døgn uten en eneste reboot eller feil.

 

Så prøv å kjøre alle oppdateringer på OS mens du har fail safe verdier i bios, etter alle oppdateringer er gjort juster bios til optimized.

 

Vell det fungerte for meg iallefall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...