Gå til innhold

K750i, Siemens SXG75 eller kanskje W810?


Casle

Anbefalte innlegg

Får ny telefon av jobben p.g.a av feil på min SE K750i.

 

Skal jeg velge en ny SE K750i eller en Siemens SXG75?

Hvis det er noen her som har SXG75 og som tidligere har hatt K750, så lurer jeg på om overgangen var stor... er SXG75 håpløst treg og tungvint å bruke eller er det en grei overgang?

 

Ellers så kunne jeg jo ventet til 5/3 på en SE W810, den har jo EDGE, det kunne jeg virkelig tenkt meg... Men kommer den 5/3 eller er det utopi?

 

Alle kommentarer og tanker rundt dette mottas med takk!

 

Mvh C

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Litt spennende at du vurderer Siemens SXG75.

 

Jeg vil våge å påstå at SXG75 er DEN telefonen på markedet som gir deg absolutt mest valuta for pengene.

 

Jeg har hatt denne telefonen i en måned og er veldig fornøyd.

 

Det er bare EN ting du må ha i bakhodet. SXG75 er en helt ny telefon, og den har som alle andre telefoner diverse oppstartsfeil, men disse vil bli fiksnet gjennom online oppdateringer utover våren. Så det er med andre ord ingen grunn til å utsette kjøpet.

 

750i var revolusjonerende siden den hadde 2mp kamera og topplyd i mp3spilleren.

 

Menyene til Siemens er en del annerledes, men det er bare en vanesak.

 

Du har mange toppfunksjoner på SXG75:

- 3G Videotelefoni, snakk og se hvem du prater med, som fungerer utmerket.

- 3G MobilTV, fungerer utmerket. brukte det mye under OL. Lyden er grei, bildet er bra. Men for funksjonen MobilTV er det foreløpig ingen Fullscreen option.

- GPS & Navigasjonssystem fungerer utmerket. Vær oppmerksom på at du må betale ca 8 kr pr rute du laster ned, evt. kan du forhåndsbetale 800 kr for et års ubegrenset fri bruk. Test av navigasjonen finner du her på amobil.

- Lydkvaliteteten i mp3spilleren er upåklagelig, og er minst like god som det du er vant til. Riktignok har Benq lansert en noe halvferdig Mediaplayer applikasjon, men denne skal forbedres i følge andre her inne på forumet. Shufflefunksjon og Repeatfunksjon mangler foreløpig så det er de to tingene jeg savner mest hvis dette skal være en fullverdig mp3spiller. I tillegg til mp3 støtter den en rekke andre formater, bl.a aac++ som reduserer filstørrelsen betraktelig i forhold til vanlig mp3.

- Kameraet mangler blitz, og det er jo litt trist. Det gjør at bildene i mørke omgivelser, ikke blir på lik høyde som din k750i, men blitz fås som tilleggsutstyr fra bare kr 95. (liten nett sak som festes på der ladekabelen går inn)

 

Som du ser her, er jeg ganske fornøyd, og jeg tror også at sony-ericsson brukere kan bli fornøyde hvis de er innstilte på å prøve noe nytt.

 

Firmwareoppdateringene vil fikse de småproblemene vi brukere har måttet slite med i disse ukene, så vi venter...

Lenke til kommentar
Men hva er egentlig forskjellen på W800 og W810i? Kun edge? 3G?

5719750[/snapback]

 

W810i har Edge, ikke 3G. Det er vel hovedforskjellen mellom disse to. Vil nesten si at W810i er en sammensmelting mellom K750i og W800i og lagt til EDGE og tatt vekk linselokk. Og lagt til en sensor som skal automatisk stille inn bakgrunnslyset etter hvor lyst det er i rommet. Pluss en litt annerledes joystick.

Lenke til kommentar

Synes W810i ser veldig bra ut med orange og svart. Så trenger du EDGE så vill jeg gått for denne. Men nå har jeg ikke prøvd SXG75 enda. Hører du mye på musikk/mp3 så er kanskje ikke SXG75 helt bra med tanke på at shufflefunksjon og repeatfunksjon ikke er implementert enda. Men Siemens er flinke med firmware så det kommer helt sikkert en oppdatering etterhvert. Har heller ikke peiling på når W810i kommer ut. Søk litt rundt så finner du det nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...