Gå til innhold

Hvordan få innholdet på C: over til ny harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
åpne harddisken, Ctrl +A, Ctrl + C, gå inn på den nye harddisken og Ctrl + V

Og bare vente kjempelenge til det er ferdig med å overføre.

5662573[/snapback]

 

 

 

Tviler sterkt på at dette funker, har aldri testet, men som sagt tviler. Som nevnt Ghost er ypperlig til slikt, ta et speilbilde av hele HD og flytt det til en annen HD. Er du heldig kan du lagre speilbildet på en DVD, eller bare flytte den direkte til den nye HD. Det tar bare omtrent 10 minutter å gjenopprette hele systemet. Etter min mening så er Ghost det beste backup programmet.

Lenke til kommentar

Hvis han har masse filmer og musikk, og eventuelt andre progremmer på c: disken, så vild et nok ta større plass en en DVD plate. Men du kan vel lagre imaget på HD-en, og kjøre det fra der? eller kan du brenne det på flere cd-er? med samme prinsipp som når du skal ha en litt stor fil på en diskett, men du må bruke flere disketter...

Lenke til kommentar

Hei. å overføre musikk, dokumenter, filmer osv, går veldig fint å flytte/kopiere over på andre harddisker/partisjoner. Å flytte Hele Windows på samme måte går ikke så bra, da den partisjonen/harddisken du flytter den over til aldri vil automatisk bli bootbar. Da må man ha noe som heter Image program. Det kan f. eks være Symantec Drive Image, Norton Ghost eller Acronis True Image. Selv har jeg brukt Drive Image 2002 veldig lenge, men da jeg kobla fra diskettstasjonen i sin tid fant jeg ut at jeg samtidig skulle bytte Backup program, å bytta istede til Acronis True Image. Der laga jeg en bootbar cd slik at jeg slapp å ha Acronis True Image installert på maskina. Trenger bare å starte maskina med cd`en i, så kan jeg enten lage eller gjenopprette image, direkte fra cd`en. Ganske enkelt å greit. Lett å lære. Det kan være lurt å lage et Image (Eller backup om du vil) hvis du akkurat har formatert harddisk og lagt inn Windows på nytt. Hvis du da lager et image, og noe skulle gå skjeis, så kan du bare gjenopprette image, slik at maskina blir slik du hadde den når den var nyformatert.

De programmene jeg snakker om nå koster desverre penger, men jeg mener at det er verdt pengene.

 

Symantec Drive Image og Acronis True Image støtter de fleste filsystemer, slik at du kan ta backup av Linux partisjoner med disse programmene. Det har jeg også prøvde i noen tilfeller og det har gått greit.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...