Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kortslutta harddisk / cd-rom osv.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bygde en PC for en annen her om dagen.

Hadde problemer med at den ikke fant Harddisk og CD-ROM, og det var ikke strøm på de engang, men da jeg kobler ut strømmen til drevene og koblet på en vifte isteden gikk den rundt!

 

Så jeg leverte tilbake PC'en til de som skulle ha den og ba de se på den selv. Og nå ringte de og sa at jeg hadde kobla feil så HDD og CD-ROM hadde kortslutta.

 

Jeg spør da; HVORDAN i alle dager kan man koble feil? Kabler fra PSU er jo så idiotsikre at de kun passer en vei!!

Er rimelig sikker på at alt var som det skulle... var hastverksjobb så mulig jeg hadde oversett noe, men jeg sier igjen, det er jo så idiotsikkert?

 

Tanker om dette?

Endret av pZion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. tja det med at kablene bare passer en vei er jo individuelt :p presser man hardt nok så går den vel inn :tease:

 

 

men det skal en del til da, for og kortslutte den, ettersom alle lederne er isolerte av den plasthetta rundt..

 

kanke tenke meg noe annet med at de mener du har kortslutta ved at hk har kommet nær chassis plata eller at en skrue har ligget bak?? :hmm:

 

 

//Sweet™

Lenke til kommentar

Hehe, ja, alt går med rå makt men... jeg brukte ikke det i dette tilfellet ;)

 

Om HK har kommet nær, eller en skrue osv. er "greit nok"... da vet jeg det, men her fikk jeg spesifik beskjed om at jeg hadde driti meg ut og at det var feilkobla. Og sånt liker jeg ikke å høre... spesielt når det ikke er noe å feilkoble.

 

Vi får se hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...