Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen låser seg ved bruk av usb-enheter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Zepto 2002 som kjører Win XP Pro.

 

Maskinen har ikke usb 2.0 porter fra før, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe et sånt pcmcia-usb2 kort. Funker forsåvidt greit det. Innstallerer drivere osv, men når jeg stapper i en lagringsenhet, enten kortleser, kamera eller harddisk så tar det litt tid også låser pcn seg, samme enhetene fungerer i andre usbporter og pcmcia kortet fungerer i andre laptoper.

 

Har også forsøkt å legge inn windows på nytt, brukt de siste driverne jeg finner hos StLab som har navnet sitt på kortet (chippen er riktignok Nec sin, men jeg fant ingen driver hos nec).

 

Link til Pcmciachippen

Link til pcmcia-usb kortet

 

Håper noen har en løsning på dette, har studert meg grønn de siste dagene, skjønner liksom ikke hva som gjør at kortet funker på andre laptoper, men ikke på min. Har tom forsøkt med 2 forsøkt med 2 forskjellige kort, riktignok hadde de samme chippen, altså fra Nec, men uansett er det merkelig :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt oppgradering av BIOS? En annen grunn kan være at enhetene du kobler til trekker såpass med strøm at PC'en ikke kan levere nok..selv om jeg ikke skjønner hvorfor den ikke skulle greie det. Likevel tror jeg inkompatibilitet er grunnen, så du kan nok være nødt til å skaffe deg et USB 2.0-adapter med en annen chip på :(

Lenke til kommentar

Skulle gjerne tatt en bios update ja, men jeg finner ingen oppdateringer hos Zepto, og jeg tror som du at f.eks. en minnekortleser ikke skulle trekke så mye strøm at det skulle være et problem. Er nok stygt redd for at jeg må finne et kort fra en annen produsent etterhvert jeg også :(

Lenke til kommentar

Har (nesten) samme problemet selv, når jeg setter inn en usb enhet mp3-spiller, dig. kamera eller usb-stick så er det ofte->omtrent hele tiden at musen låser seg og når jeg trykker på tastaturet så generer den interne høytaleren til pc'en en pipende lyd... Hva kan jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar

Veldig liten sannsynlighet for at pcn låser seg ved biosoppgradering, hvis du har en stabil strømkilde og sånn, så er det ikke noe problem.

 

Nå har jeg flashet bios uten at det hjalp og prøvd med ekstra strøm til pcmciakortet, men det hjalp heller ikke. Tror nok rett og slett NEC chippen ikke vil samarbeide med min pc enkelt og greit, jaja får ta meg en tur innom Datakjeden og bytte den når jeg får tid :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...