Gå til innhold

Aktivering av windows!

B.H.H

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg formaterte den ene maskina mi og installerte xp på nytt... jeg brukte samme serial kode som på den andre maskina(ja, den er kjøpt) og da jeg hadde innstallert driverne og lagt inn noen oppdatteringer og restarta maskina fikk jeg beskjed om å aktivere windows eller logge av igjen.

Jeg fikk beskjed om at serial koden allerede var aktivert en gang og kunne ikke brukes igjen, så nå sitter jeg her med ny cpu og ram å får ikke til å bruke maskina :realmad:

Så jeg lurer på om det samme vil skje om jeg må formatere den andre maskina, slik at jeg må kjøpe ny windows for hver gang man innstallerer??

Hvist linux bare hadde støttet spill så hadde jeg ikke hatt windows på noen av maskinene mine :nei:

Endret av B.H.H
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så jeg lurer på om det samme vil skje om jeg må formatere den andre maskina, slik at jeg må kjøpe ny windows for hver gang man innstallerer??

5655002[/snapback]

Du må ha en lisens for hver maskin. Hvis det er en OEM lisens kan den ikke flyttes, men en fullversjon kan flyttes til ny maskin hvis du ikke skal bruke den gamle maskinen mer.

Det hender at man må ringe inn til MS for å få aktivert etter forandring av HW eller om man installerer ofte.

Skrevet

jeg fikk med windows på en packard bell maskin jeg kjøpte for noen år siden som er formatert nå, så kan jeg ringe microsoft å få flyttet den lisensen over på den nye maskina??

Skrevet
jeg fikk med windows på en packard bell maskin jeg kjøpte for noen år siden som er formatert nå, så kan jeg ringe microsoft å få flyttet den lisensen over på den nye maskina??

5658860[/snapback]

Det som fulgte med maskinen din er antakelig en OEM lisens. Den kan ikke flyttes til ny maskin. Men du får ringe og prøve hvis du vil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...