Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus a7v600 + s-ata = ?


Anbefalte innlegg

Kom hjem fra datakjeden igår glad og lykkelig med min nye Seagate barracuda 250g sata disk. Koblet den til men verken windows eller bios finner disken.

Skulle bruke den som lagring ikke raid.

Jeg har nå prøvd å flashe bios, oppgradert alle drivere til HK og oppdatert windows på alle tenkelige måter...

Dilla rundt i bios i timesvis

Har også lastet ned disc wizard fra seagate.

Under device manager kommer s-ata raid controller opp helt fint intill jeg kobler i disken.

Da får jeg feilmelding "this device could not start".

 

Oppsett:

HK: Asus a7v600

1 ide disker maxtor 80gig

1gig 2700 ram

seagate barracuda sata 250gig

athalon xp 2500

windows xp

 

Står helt på bar bakke her nå, føler at jeg har prøvd alt og håper noen har et friskt syn på problemet evt noen måte å feilsøke på.

 

*edit*

Sata disken er vist en sata2 disk. og hovedkortet er vel ikke av det nyeste slaget kan det være årsaken til problemet?

Endret av Lauk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette på siden til asus:

 

VIA 8237/8237R South-bridge chipsets do not provide upward compatibility with SATA-II hard disk drives at 300 MB/s. These HDDs may not even be detected at POST. To install a SATA-II hard drive, users need to lock the drive at 150 MB/s data transfer rate by HDD jumper setting. Please refer to the following jumper setting from HDDs manufacturers or visit their website for latest updates.

 

men seagate disken har ingen jumper setting for å låse den under 150gig.

Bare å levere tilbake til butikken?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

A7V600-X krever at du har S-ata controllern installert, dette kan kun gjøres under installasjon av XP, slå av pc, ta ut alle IDE disker, monter S-ATA disken, boot fra xp plate, og under installasjon-begynnelsen trykk F6 for å installere eksterne kontrollere: S-ATA husk bare å laste den ned fra nettet først på diskett...

 

Send pm hvis d ikke d funker...

 

GO helg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...