Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av ruter


Anbefalte innlegg

Hei

Trenger hjelp til valg av ruter.Den skal brukes til min laptop og min stasjonære pc.Det skal ikke være komunikasjon mellom dem. Har en linje på 1500kbps linje.

Den stasjonære pc`n skal laste ned litt musikk(på lovlige sider) samtidig med at jeg skal kunne surfe på nettet med laptopen. Trenger derfor en ruter som takler dette.

Har sett på Linksys sine: WRT54G og WRT54GL (med Linux) WRT54GS (Speed booster)

Vil det bli dårligere linje med tråløst kontra kabel?

Hvem av de tre linksysene bør jeg gå for?

 

Mvh.

Morgan

Endret av Morgan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, routeren vil garantert ikke være noen flaskehals for å få full utnyttelse av internettlinjen din :)

Du sier det ikke skal være noe kommunikasjon mellom stasjonær og bærbar, betyr det at de ikke skal ha mulighet til å kommunisere med hverandre? Eller at de kan, men ikke kommer til å kommunisere med hverandre?

 

Trådløst kontra kabel; Dersom det er i forhold til internet du mener, så vil jeg si nei. Etter hva jeg har erfart så vil ikke internet virke noe tregere med trådløst, kontra kabel. Dersom du tenker på forskjell i forhold til overføring av filer til/fra maskiner internt i nettverket så vil du merke stor forskjell, da dette skjer i høyere hastigheter enn det du bruker på internet. Man oppnår høyere hastigheter med kabel, enn med trådløst.

Hvordan er forresten forholdene tilrettelagt mht. signalstyrke fra der routeren vil stå, til der pcen står? Jo dårligere signalstyrke du har, jo høyere pakketap vil du få.

 

Jeg har selv god erfaring med både Linksys WRT54G og WRT54G(S), de er lette å administrere/konfigurere, og stort sett stabile. ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Det som er at søsteren min også bruker den stasjonære pc`n og derfor er det ønskelig at hun ikke har tilgang til å gå inn på min laptop,men jeg vil gjerne ha tilgang til den stasjonære. Bor dessuten i en kjeller som det er betong vegger i,men laptoppen skal brukes i nærheten av ruteren. Er linux bra på en ruter,blir den mere stabil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...