Gå til innhold

Prosjekt: TBBT (Ikke kommenter)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette er loggen for Prosjekt The Big Black Tower, vennligst legg kommentarer i DENNE TRÅDEN

 

Da var det min tur til å starte på et kabinett. Kabinettet lyder som følger; Aopen HX08, tror jeg. Det ligner i alle fall noe grådig:P

 

 

Sponsor:

TrussL_Logo48.jpg

(Bildet er klikkbart)

 

Link: Support48

 

De har faktisk gitt meg hele kabinettet helt gratis :w00t:

En stor takk til dem, de har gjort meg en kjempetjeneste...

(Har alltid hatt lyst på et stort kabinett.)

 

Så over til kabinettet:

IMG_2305.jpg

Hele greia... Er ganske stort syns jeg, men så er jeg vant til Scorpio miditoweret mitt og da:P

 

IMG_2308.jpg

Inni kabinettet; noen som har noen forslag til noe spesielt der?

Som dere ser, så er den øverste HDD racken borte. Ikke spør meg hvor den har tatt veien, men jeg har fått kabinettet, så jeg bryr meg ikke så mye om det. Skal bare ha to disker i denne uansett

 

 

IMG_2307.jpg

Fronten; noen som har noen glupe ideer? Tenkte meg et viftehull ett eller annet sted der, men vet ikke helt hvor. Skal nok ha LCD Displayer her...

 

Det som skal gjøres med kabinettet er:

-Skjøre ut vinndu. Har allerede skjørt ut toppvinduet, skal slenge ut noen bilder av det i morgen. Har også tegnet med fram til hvordan vinduet skal se ut på døra, bilder kommer i morgen.

-Pusses og lakkeres; noe som jeg egntlig gruer meg litt til. Har aldri gjort dette før (med et bra sluttresultat tongue.gif)

-Montere sota plexi (kommer bilde i løpet av morgendagen).

-Montere LCD Display 20*4.

-Finne ut om jeg skal gjøre noe artig med kabinettet tongue.gif

-Montere hardwaren og diverse av lys og slikt.

 

Hardware som skal inn:

Asus A8V-E Deluxe

3200+ Venice

2gb Twinmos ( blush.gif ) RAM

Asus EAX600XT

2x200GB WDC HDD

+noen katoder osv.

 

Kommer mer her...

Endret av Trussl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update

 

Det som er gjort til nå er:

-skjært ut tooppvindu.

-skjært ut vindu i sidedør.

-pusset ned (litt) på dørene og toppen med våtpussepapit. (120,240,400P) Fra Biltema, selvfølgelig. Mye vann. :p

 

IMG_2315.jpg

Toppen med det foreløpige ferdige toppvinduet. Mangler en omgang med fil osv, men jeg ble ganske fornøyd med det (der og da)...

 

IMG_2314.jpg

Verltøyet som ble brukt, sammen med en drill. Den stikksaga er noe gammelt som pappa har, men den fungerte veldig bra syns jeg.

 

IMG_2353.jpg

Her er sidedøra med vinduet, ja den er pusset ned litt med våtpussepapir.

Ble veldig fornøyd med denne, egentlig. Synes det ble et kult vindu.

 

IMG_2325.jpg

Her er den andre sidedøra pusset/pusser ned.

 

 

IMG_2318.jpg

Bare et lite bilde av "sote" effekten. Synes det er ganske bra jeg. Kanskje mange som har sett dette før, men slang det opp alikevel jeg.

 

 

Neste update nå er; lakkering.

Endret av Trussl
Lenke til kommentar

Update

 

Lakkering!

Har desverre ikke noen bilder under lakkering, men håper ikke det gjør så mye.

Har brukt den blanke, svarte hobbylakken fra Biltema. Den i seg selv gir et veldig bra resultat, men krakkeleringslakken på Biltema ødela hele den blanke effekten. Er litt forbanna over det. :hrm:

Skal nok pusse ned den sideplata som dette skjedde på, og lakke den på nytt igjen.

Når det skjer, er foreløpig uvisst. Er så forb***a mye å gjøre for tida på skolen, så kan ikke love noe.

Bare før dere kommenterer noe, så vil jeg si at dette er første gangen jeg spraylakker så store flater. Jeg har aldri gjort dette før, men er fornøyd med alt, bortsett fra den krakkeleringslakken (skal gi en effekt som skal se ut som om lakken er sprukket opp).

 

 

IMG_2358.jpg

Alt ferdig lakkert, nesten. Fronten er av plast, så kommer til å vente litt med å lakkere denne. Jeg skal på Inanimate (LAN i Modumhallen i Åmot), da skal jeg ha med meg kabinettet. Dette er altså i morgen, så kommer til å gjøre det "penest mulig" på den tida som jeg har.

 

 

IMG_2359.jpg

Her er et bilde for å illustrere lakk effefkten. Dette er bare med den blanke sortlakken fra Biltema. Fin skrutrekker? :tease:

 

 

IMG_2369.jpg

Her er den siden som jeg testet ut krakkeleringslakken på. Er på langt nær fornæyd med denne siden. Skal pusse den ned og lakke den på nytt når jeg får tid til det.

 

 

 

Er totalt fornøyd med lakkeringa, bortsett fra den siste sida. Skal sette sammen alt sammen i morgen, og dra på Inanimte, så da blir det et "halvferdig" kabinett på meg denne gangen. Skal fortsette på dette kabinettet etterhvert, med litt av hvert...

 

 

Vennligst legg kommentarer i DENNE TRÅDEN

Endret av Trussl
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...