Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med "inntrenger oppdagelse" etter orm


Anbefalte innlegg

overskriften forklarer vel det meste, men må nesten utdype:

 

Var på et lite helge lan her forleden der en liten idiot seff fant ut at han skulle hacke meg med ett eller annet program som la igjen et virus med navn W32.Ifbo.A!

 

Tror jeg har gjort slik at det ikke er aktivt når det kommer til å kopiere seg selv flere hundre ganger, men jeg kommer ikke inn på brannmuren og kan heller ikke slå på inntrenger beskyttelse i Norton Internet Security! Dette er litt "skummelt" da jeg ikke vet om det kan ha noe å si for hackere som bruker bakdører i systemet.

 

andre navn på viruset

Hacktool.DCOMScan, Win32.Berkor.A [Computer Associates], Net-Worm.Win32.Padobot.z [Kaspersky Lab], Exploit-DcomRpc.gen [McAfee], W32/Doxpar-C [sophos], WORM_KORGO.AG [Trend Micro]

 

fant også noe extra info på Symantec sine hjemmesider:

 

W32.Ifbo.A is a worm that spreads by exploiting he Microsoft Windows Local Security Authority Service Remote Buffer Overflow (as described in Microsoft Security Bulletin MS04-011) and disables security services.

 

Hvis noen kan hjelpe eller har hatt samme problemet, plis, jeg trenger hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var på et lite helge lan her forleden der en liten idiot seff fant ut at han skulle hacke meg med ett eller annet program som la igjen et virus med navn W32.Ifbo.A!

Hja, man tar det ofte for gitt at folk rydder etter seg ..."noen" burde kanskje visst at den biten sitter lenger inne og ikke er like populær :whistle:

 

Mulig saken løser seg bedre i sikkermodus, via 'kjør' eller komme til i systemet/ registeret fra floppy, cd eller minnepinne.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...