Gå til innhold

Harddisk lager pipelyder og låser systemet


Anbefalte innlegg

Når jeg har den ene harddisken min koblet til (1 av 3 disker. Har en 37 GB raptor disk med OS på en og 2x 250 gig SATA WD disker). Den ene 250 gig disken lager lave pipelyder hele tiden og gjør at oppstart av windows går veldig tregt. Når windows en gang kommer opp finner den enten ikke disken, eller så får den ikke lest disken i det hele tatt. Det skal være data på den, det er ikke slettet og den har disknavnet inntakt, altså finner den disken i windows.

 

Hva er problemet? Veldig ofte sier den at den må kjøre en consistency check av disken ved windows oppstart. Dersom jeg booter windows uten den disken koblet til går alt som normalt. Hva kan jeg gjøre for å løse problemet? Er det en feil som jeg kanrette på harddisken? Dette var et problem en gang tidligere, da sendte jeg den tilbake for å få erstatning, men da stedet hvor jeg kjøpte den gjorde en rutinesjekk av den, fant de ut at den var helt fin, og sendte den tilbake til meg, formatert vel å merke...

 

Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer det lyder fra harddisken, er det nesten om ikke alltid et dårlig tegn. En kan begynne å skrape fram penger til ny med en gang en begynner å høre, og ta backup av data. Da harddisken kan ta dagen når som helst. Om den ikke stryker med helt, vil den være trøbbeldisk og årsak til ustabil og låsing av pcen. F.eks skjermbilde helt froset, og mus rører seg ikke den heller! Kan komme til hektene etter noen sekunder, eller du har nødt til å restarte eller kaldstarte(slå helt av strømmen og så på igjen).

 

Anbefaling er få ut alt av viktig data, lagre det andre steder, kjøp ny harddisk for å erstatte den "syke" harddisken.

 

Personlig erfaring, ved en "syk" harddisk = trøbbel!

Endret av Knightospr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...