Gå til innhold

Black Pearl, The Curse [01.06]


Anbefalte innlegg

Update 26.02

 

I dag har jeg endelig fått gjort noe på kabinettet mitt :D det har gått tregt i det siste pga. sykdom. Selv om jeg hadde elveblast i dag så jobbet jeg på kabinettet.

 

p1010187custom2du.jpg

Her har jeg boret hull till føtter'ne, jeg har ikke montert spacer'ne.

 

p1010189custom4sm.jpg

Her ser dere høyden.

 

p1010191custom9hj.jpg

Så kuttet jeg den enne skruen til spacer'ne.

 

p1010203custom1dd.jpg

Polerte knapper :love:

 

Jeg har pusset vekk grunningen, og kuttet ut hullet og polerte to føtter og en spacer med utosol :D

 

p1010193custom6nz.jpg

En polert fot og og en som ikke er polert, polert aluminium :love:

 

p1010204custom8uk.jpg

Slik ser kabinettet ut nå. Se de digge føtter'ne, de er polert :love::dribble:

 

sketchup2custom2oj.jpg

Slik skal det se ut når det er ferdig ;)

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Update 16.03

 

Ble bare en liten update på dere i dag, må jo holde litt liv i tråden da.

 

pict0002custom4qu.jpg

Div bilder av finishen jeg har fått til nå, mangler å rubbe den og polere. Men siden den ikke er plan så er det en helvet*** jobb å pusse på den, men hvis jeg får bra resultat så kommer jeg sikkert til å bruke noen timer på å pusse noen deler :D (Tenk på Hk brettet :nei: )

Men hvis resultatet blir dårlig så kommer jeg bare til å satse på å lakkere den, tipper det blir sort matt da. Men jeg må forske litt på hvordan det blir å se enn polert gjenstand gjennom sota plexi. :hmm:

 

pict0004custom1ol.jpg

 

pict0019custom8jj.jpg

Så har jeg fått kjøpt neon billige Sharkoon katoder fra en kompis dom ikke skulle bruke de.

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Update 14.04

 

bp1small1kh.jpg

Baksiden, med switchen plasert over PSU'en

(Etter hva jeg har hørt (som jeg fikk høre av ...SuperNova... i dag) er at PSU'en lager magnetiske forstyrelser, og det er ikke bra for en switch. Så jeg skal forske litt mer på dette, før ejg bestemer meg hvor switchen skal stå.

 

bp2small2jd.jpg

Her er alternativ #2 for plasering av switchen

 

asusgigax1008small2gt.jpg

Switchen, jeg har tegna den selv :D

 

bp3small7fh.jpg

Innsiden

 

bp4small9xr.jpg

Jeg modda litt på PSU'en som jeg lasta ned, men jeg har enda ikke laget "mesh" på baksiden, bare fjærnet viften.

 

bp5small9tv.jpg

Litt mer på innsiden

 

bp6small1mg.jpg

Fronten

 

bp7small7ot.jpg

 

pict0004small9gy.jpg

Så skulle jeg lodde og sleeve litt, men jeg fant alt bortsett fra loddebolten :cry: Jeg leita foresten i 45min i kjeller'n uten å finne den :thumbdown:

 

pict0003small8jg.jpg

Så langt kom jeg på å lodde GPU kjøller'n

 

pict0005small0ps.jpg

Jeg har klart å knekt en av "pinsene" på den ene viften, så da er det bare å finne en vifte som bråker eller ikke funker. Så da ble Zalman viften på 32dB et fint offer. Jeg måtte bare teste meg på litt demontering først^^

 

pict0007small3rn.jpg

Så fikk jeg sleevet den ene viften min :wee:

 

Kommentarer postes her ;)

Lenke til kommentar

Update #2, 14.04

 

p1010214small5ns.jpg

Så var det bare å starte å lodde :D (Første gangen jeg lodder BTW)

 

p1010215small9pp.jpg

Yes, ble nesten fornøyd med min første lodding.

 

p1010216small0rr.jpg

Jaja, ikke så ille med krymper på heller da. Bare synd at varmepistolen våres er død, litt synd at lighter lager så lett svimerker :(

 

p1010217small4vf.jpg

Så loddet vi den andre viften, det ble en liten klump der fordi en del av krympeslangen krympen når kabelen ble varm og da måtte jeg ha litt tape på for å isolere.

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 15.04

 

p1010236small1rm.jpg

Da var det på tide å ta fram loddebolten, loddetinn, eltape og sleevingstuff

 

p1010238small8cx.jpg

Enda en vifte med en bruken pin :mad:

Men jeg fant en løsning :w00t:

 

p1010239small3ev.jpg

Noen som klarer å se hva jeg har lodda på nå da?

 

p1010241small2cj.jpg

Enklere å se nå? Jeg syns det ser ut som en 3 pins split som er blitt litt forkortet :D

 

p1010242small0zw.jpg

Ble jo ikke så ille den da, første gangen jeg lodda var tros alt i går.

(På bildet under så ser dere den originale lengden på 3 pins spliten, tror det er i det lengrste laget for to vifter som er helt i front)

 

p1010244small4ke.jpg

En liten overall. Fikk endelig fiksa GPU kjølleren, brukte en pasiv Zalman chipset kjøler på skjermkortet før. Tempen kom på over 90 C da, idle var vel 80 C :no:

Hvis dere klarer å se det så fikk jeg ikke krympa den ene krympa på 80mm vifta til venstre, lighteren min tok visst kvelden. Så det ble ikke noe mer krymping og sleeving i kveld.

Den Stock-kjøleren sleeva jeg sånn just for fun, er en nødskjøler som jeg har. Pluss at den brukes i det midlertidlige kabinettet til BMB sin hardware.

 

 

Så det som gjenstår å sleeve er 3* 120mm vifter som står i kabinettet mitt nå, en forlenger og kabelen til LCD displayet.

Pluss at det er noen kabler som ikke er sleevet på PSUen min, men de skal sleeves med sorte strømper. Slik at jeg slipper å sleeve hele PSUen min.

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 18.04

 

p1010251small1zy.jpg

Fikk sleevet to katoder, en vifteforlenger og mesteparten av kabelen til LCD displayet, må kutte og lodde en kabel for å få sleevet en kabel som er i midten pluss selve molex delen ;)

 

blled5ht.jpg

Testet ledsene litt, med et gamelt bios batert. Dette er foresten et blått led ;)

 

uvled4jj.jpg

UV led

 

rdled2aj.jpg

Rød led, kan hende jeg skal ha et sånn i front. det er ganske stert, så ejg kommer sikkert til å pusse det matt ;)

 

Kommentarer postes her ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 28.04

 

I dag så fikk jeg loddet litt på DVD-brenneren min :D

 

Det første jeg gjorde var å demontere DVD brenneren, så fant jeg ut hvor knappen var

 

pict0001small6nw.jpg

Så var Chase så snill at han viste meg hva som var stabilitetspunkter og hva som var loddepunkter. :D

Bildet er tatt på baksiden av Knappen, inne DVD brenneren

 

Så for å sjekke om det var rett, så kobla jeg strøm på DVD brenneren og kortslutta loddepunktene med en binders. Og da sprat luken ut :w00t: (Det var foresten et tips jeg fikk fra Chase)

 

Da tok jeg frem loddebolten og lodda på to ledninger, laga et hul på "undersiden" av DVD brenneren som ledningene skulle gå igjenon og lodda på en 3 pins molex kontakt i enden av den (som jeg tok fra en 3-4pins adapter)

 

Og til slutt ble selve knappen kobla til via en sånn kontakt som brukes på de pinsene på hovedkortet (altså de til power led, power sw osv...)

 

pict0003small1jg.jpg

Jeg filma med vidoe kamera når DVD brenneren åpnet seg, selve filmen kan dere finne her eller så kan dere trykke på bildet ovenfor

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 01.05

 

I dag så valgte jeg å jobbe på bunnen av kabinettet :cool:

 

pict00018sy.jpg

Her ser dere hvordan det gamle "vinduet" var og hvordan det nye skulle bli. Med de runde kantene i hjørnene syns jeg spacer'ne ble litt mer fremheva pluss at det ble en støre åpning (støre åpning = mer luft)

 

pict00039fa.jpg

Så maskerte jeg undersiden av kabinettet, og markerte den nye "vinduet"

 

pict00051lt.jpg

Så saget jeg "vinduet" ut med stiksaga

 

pict00084by.jpg

Så gikk jeg over med en fil, så med litt p120 sandpapir. Og slik ble det da :D

 

pict00100ej.jpg

Eyecandy! :dribble:

 

pict00122zw.jpg

Mer Eyecandy :whistle:

 

pict00111km.jpg

Nesten Eyecandy :hrm: Ble visst ikke pusset helt gjevnt her. (jaja, fikser det på null komma niks i morra^^)

Plexien ble kuttet med båndsaga, bare selve firkanten. Så brukte jeg stiksaga til å kutte gjørnene. Så pusset jeg gjørnene med båndsliperen, så pusset jeg alt (nesten alt da) gjevnt med p80 papir. Så gikk jeg over med p240, p1200 så litt poleringmiddel til slutt.

 

pict00134nc.jpg

Et lite overal bilde, som dere ser så ble plexien ikke helt i riktig størelse med selve spacer'ne for jeg målte bare lengeden og høyden på den ene siden og alt er visst ikke plassert helt kvadratisk. Så selve platen ble litt for liten en det den skulle være. Det kan hende jeg kutter ny plexi til bunnen men det får bli senere.

 

pict00148ze.jpg

Kos dere med enda et bilde ;) (bare vent til jeg får tatt bilder av dette i UV lys :whistle: )

 

 

Da var jeg et steg nermere Multilan :w00t:

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 02.05

 

Etter at jeg mistet SketchUp filen i en formaterting så var jeg så heldig at jeg karte å skaffe meg sketchUp filen fra Chase, som nesten var som den som jeg sist holdt på med :)

 

Jeg har også forbedret tegningene litt :w00t: Hver del av kabienttet er gjort om til en komponent, slik at jeg f.eks. kan flytte litt på sidedøren mens både viften, grillen og glasset sitter fast :D

 

bp11ji.jpg

Jeg tror at det blir nok av vifter i dette kabinettet. Så må du huske å regne med den på GPU og PSU

 

bp333rg.jpg

Jeg fikk tegnet sidevinduet og toppvinduet.

 

bp323dl.jpg

 

bp371ix.jpg

PSUen, fant en ganske bra model på wizd forumet, måtta bare adde litt sort farge på den så ble den så si identisk med MIST PSUen min :love:

 

bp34if.jpg

Se, den har til og med netting på baksiden. Det har MIST også.

 

bp315je.jpg

Å, jeg bare digger denne detaljen!

 

 

 

bp118kj.jpg

Fronten

(fiksa nytt bilde)

 

bp354pz.jpg

Litt mer invendig, der ser dere foresten den endelige plaseringen av switchen

 

bp366ji.jpg

I 5,25# racket så blir det en DVD brenner, en Sunbeam Rheobus, noen knapper og et LCD display.

 

bp102dx.jpg

Sånn da var Rheobusen rett vei :D

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 10.05

 

pict00017la.jpg

Da var switchen min kommet :D Det var bare Plug-and-Play (tenkte jeg kunne konfigurere den litt :roll: )

 

pict00031dv.jpg

 

Så kommer det vel noen bokser med lakk da Stefaren min kommer seg hjem fra byen da.

 

 

 

Men det er en ting jeg har fundert litt på nå, hvor i Helv*** skal jeg ha logoen på denne kassa? Spekulerer litt på å mekke med en mussematte, har veldig lyst til å lage en av 8 eller 5mm tykk UV blå plexi (tenkte på noen LEDs inni den) Så blir vel undersiden lakkert sort og så graverer jeg logoen på. Hva tror dere om det da?

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update 11.05

 

p10102987lw.jpg

Teroson Rallye lakk, :D lakk som er deilig å jobbe med i forhold til alt som kommer fra europris og biltema

 

p10102993iq.jpg

Så klarete stefaren å skaffe en billig maske på jobben, fulgte både med et gassfilter og et støvfilter :D

 

p10103035ef.jpg

Så fikk døra det nest siste laget :D mangler vel bare et til før den er finito. Så skal det vel herdet, poleres og kanskje legges klarlakk på

 

p10103028ri.jpg

Mannen bak maska^^

 

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Lenke til kommentar

Update 14.05

 

p10103062as.jpg

Sparklet igjen noen hull på undersiden av kabienttet

 

p10103080lp.jpg

Så skulle de kaste noe 8mm lexan på jobben til naboen, men han tok det heller med til meg, tippet 8mm halvsotet lexan passer perfekt til å å lage musematte av :D

 

p10103119np.jpg

Effektiv måte å fjærne klistermerker på :evil:

 

p10103132ie.jpg

Så må det jo til litt grunning, ble litt appelsinhud på lakken, men det pusset jeg bare vekk med litt p1200 papir

 

p10103121ya.jpg

 

p10103148im.jpg

 

p10103197nm.jpg

Første strøket med lakk på sidøren og unersiden av kabienttet

 

p10103213dp.jpg

 

 

p10103238ec.jpg

Så fikk DVD brenneren to strøk med lakk, så ble jeg fri for lakk :cry:

 

p10103243fb.jpg

 

 

 

Ting som jeg ikke fikk lakket:

  • -bjelkene som går på tvers av kabinettet under PSUen
    - HDD modulen
    - Og fronten, men den må jeg jo gjøre ferdig først da^^

 

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Update 01.06

 

p10103470wg.jpg

Fikk Augne Blikk til å klekke en Braket til LCD displayet for meg, kostet meg 50 kr :D halv pris av det de tar på Microplex.

 

p10103500uq.jpg

Så var de ekstra hyggelige siden de knakk til en plate av noe avkap til fronten for meg :)

 

p10103593mp.jpg

Tror de her "klipsene" til 5,25" enhetene må lakked de også :p

 

p10103647ze.jpg

Tror ikke jeg skal klagge på plassen nei, god nok plass til å lakkere 2-3 kabinetter her ja :)

 

p10103682cv.jpg

Så kan jeg jo legge alt her som ikke skal ha lakkestøv på seg.

 

p10103336oe.jpg

Forkortet adapteren til viftestyringa.

 

p10103361qb.jpg

Så lakka jeg kontaktene siden jeg ikke gadd å vente til jeg fikk sleeving kittet mitt.

 

p10103346ii.jpg

Så sleevet jeg kabelen til LCD displayet, pluss at en av kontaktene ble lakket, skal bytte den andre kontakten ut med en sort en når jeg får sleeving kittet mitt.

 

p10103351lo.jpg

Men jeg var så utolmodig at lakken ikke fikk tørket helt før jeg brukte den.

 

p10103698bb.jpg

Et bilde av støydempingsmatteen hvis det skulel være interessant

 

p1010371small2lt.jpg

Så de übersexye føtter'ne til kabinettet mitt :love:

 

p1010372small3gl.jpg

 

p10103735rl.jpg

Så skulle jeg jo se om jeg klarte å få montert kabienttet til jeg kom på MultiLAN, så klarte jeg å grise silikon på lakken da jeg skulle montere plexien :cry: Så skulle jeg vaske den bort med et middel og da ble litt av lakken borte :realad:

 

p10103818qi.jpg

Her er foresten et bilde av da fettnerd hadde scene show på MultiLAN.

 

p10103744nm.jpg

Sånn som kabinettet ser ut pr. i dag ;)

 

p10103752cd.jpg

 

p10103865ry.jpg

Jeg tipper at modden kommer til å gå enda tregere siden jeg har fått meg denen herligheten :dribble: CPI SX 50cc!

 

 

 

 

 

Kommentarer postes her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...