Gå til innhold

HentaiBox - Update 080306 - Masse


Anbefalte innlegg

Vil starte denne workloggen med å takke følgende sponsorer/medhjelpere.

 

aquacomputer_banner.gif

Stephan Wille, CEO AquaComputer - For 30% rabatt på alt til vannkjøling

 

aadesign.gif

Ivar Åsland, Åsland Design - For god pris på dekor lakkering

Lakkering utgår grunnet tid og økonomi, men en stor takk til Ivar Åsland for godviljen han har vist til dette prosjektet

 

torco.gif

Tommy Karlsen, Torco & Kielland - For stålplater, og hjelp med plateknekking

 

ACRGWLClogo_250.jpg

 

Intro:

 

! O B S - Kommentarer skal fra nå av skrives her - O B S !

 

Som dere sikkert er klar over, så starter The Gathering '06 den 12.april, og i den annledning vil jeg lage meg et nytt kabinett, det gamle Lian Li PC70 kabinettet har blitt utsatt for en del mishandling, og lever på siste verset.

 

Når jeg først skulle ha meg nytt kabinett, så ville jeg for en gangs skyld lage dette selv, da de fleste kabinett som er til salgs ikke faller helt i min smak, samt at det å lage noe selv er 1000 ganger så morsomt.

 

Vel, lage selv og lage selv, jeg kommer til å sette bort selve lakkeringen til en proffesjonell airbrush artist, Ivar Åsland, da jeg vil at dette kabinettet skal se bra ut.

 

Jeg kommer også til å benytte meg av en venn når det kommer til plateknekking, jeg vil få et mye bedre sluttresultat av det. Resten skal jeg gjøre selv. Det er kun harddisk holderene som skal igjennom plateknekkeren.

 

Kabinettet vil ende opp som en kube på 50x50x50 cm, der rammeverket blir satt sammen av aluminium firkantrør på 20x20 mm med 2mm gods, og dekkes med 1,25 mm kaldvalset stålplater. Ender nok ikke opp som en lettvekter, men det er heller ikke hensikten med dette kabinettet.

 

Design:

 

Som de fleste andre som holder på med dette i dag, har jeg lekt meg litt i sketchup, og kommet frem til følgende design på dette prosjektet, som har fått navnet HentaiBox.

 

th_cube2.gif - th_inside.jpg

 

Systemoppsett:

 

Abit AN8 Ultra nForce4, Socket 939

AMD Athlon 64 3200+

Club3D Radeon X850XT PE

OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7)

Hiper HPU-4B580 580W

 

Index:

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innkjøp:

 

Før man kan starte å bygge noe som helst, må man jo handle litt.

Her vil jeg fortelle litt om hva jeg allerede har bestilt, og litt om hva som faktisk skal inn i dette kabinettet.

 

Følgende varer er allerede bestilt:

 

Verktøy og Materialer

 

Gjæresag

gjaeresag.jpg

 

Popnagletang med dor for blindmutter

popnagletang.jpg

dor.jpg

 

Båndspenner

bandspenner.jpg

 

Maskinskruer og Blindmuttere M4 gjenger (200 av hver)

nutsnbolts.jpg

 

10 meter aluminium firkantrør 20x20x2mm

8 kaldvalset stålplater 600x600x1,25mm

 

Vannkjøling

 

AquaComputer AquagrATIx X800/850

gpu.jpg

 

AquaComputer AquaTube

tank.jpg

 

AquaComputer Aquaero

aquaero.jpg

 

AquaComputer Flowcontrol

flow.jpg

 

AquaComputer Tubemeter

meter.jpg

 

AquaComputer Multi-illumination Module

light.jpg

 

AquaComputer Multiswitch

multi.jpg

 

En del kobliner, kabler og slanger ++

 

Dette har jeg allerede

 

AquaComputer Aquastream 12v pumpe

AquaComputer Cuplex XT AMD 64

 

 

 

Forventer å få inn en del av disse varene etter helgen, så da kan jeg begynne å jobbe, har et ganske stramt tidsskjema, da lakkeringen kommer til å ta litt tid siden deler skal sendes til Kristiansand for lakkering.

 

ETA neste update: i løpet av neste uke.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

En liten update...

 

Etter å ha snakket litt med leverandøren av stålplatene, har jeg bestemt meg for å endre tykkelse fra 1,25mm til 0,9mm.

Bare platene alene ville ha veid rundt 40kg hvis jeg hadde holdt meg til 1,25mm (10kg pr m²)

 

Tungt blir det uansett, platene alene vil nå veie rundt 25 kg, men da har jeg ikke regnet med alt som blir kappet bort.

 

Regner med at kassa vil komme til å veie rundt 35kg når den er ferdig, med alt montert, altså ingen lettvekter :)

 

...

 

 

Har fått bestilt en del ekstra småtteri, så nå venter jeg bare på at ting skal komme i hus, slik at jeg kan få begynt med selve byggingen.

 

Det jeg har bestilt nå er følgende

  • 100m 18 AWG UL1007 Rød koblingstråd
  • 100m 18 AWG UL1007 Gul koblingstråd
  • 100m 18 AWG UL1007 Sort koblingstråd
  • 100m 22 AWG UL1007 Sort koblingstråd
  • 3 pakker Acryan Sleeve kit - uv blå
  • 1 pakke Acryan 3mm krympestrømpe - uv blå
  • 3 pakker Acryan strips - uv blå
  • 3 Acryan Acrylpane, 500x500x3mm klar acryl

Så fort den siste pakken fra clas'ern er i hus, kan jeg begynne med rammen, forhåpentligvis før helgen.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

Bygging, Del 1 : Rammen

 

Da har vi så smått begynt med byggingen, da mener jeg smått. :)

Hentet 10 meter aluminum firkantrør på Byggmakker i dag, har målt opp og merket.

Så nå venter jeg bare på at gjæresagen skal komme i posten, forhåpentligvis kommer denne i morgen.

 

Her er et lite bilde av emnene som skal bli rammen på denne kuben.

measure.jpg

 

Neste update kommer så fort sagen er i hus, kanskje i morgen, kanskje ikke.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

Kom ikke noen pakke fra clas'ern i dag :(

 

Men, det kom litt småtteri fra netshop + at jeg har vært ute å handlet litt småtteri.

Så det ble jo litt bursdag + julaften i dag :)

 

parts1.jpg

 

Krympestrømper, cablesleeves, acrylplater, vinkelbeslag, varmluftspistol, dremel tilbehørspakke og et bor/hullsag/bits sett.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

Miniupdate

 

saga kom ikke i dag heller, men nå har jeg ihvertfall fått bekreftet at den vil være fremme hos meg i morgen :)

 

Fikk pakke fra elfa og microplex i dag, så litt har jeg fått gjort.

 

Har montert hovedkortbrettet til acrylplaten som skal danne midtetasjen i kabinettet.

 

hktray01.jpg

 

Undersiden

hktray02.jpg

 

Med testhk (gammelt aopen hk)

hktray03.jpg

 

Er ikke mye å gå i detalj på, borret 4 stk hull i hkbrettet, festet blindmuttere, borret 4 hull i acrylplaten, og skrudde disse to sammen.

 

I morgen lover jeg dere en ramme. kanskje ikke hele rammen, men i det minste såpass at dere kan få se hvor stort dette kabinettet kommer til å bli.

 

Nå gjenstår det bare å motta pakkene fra aquacomputer og crystalfontz. håper dem kommer til uken. Skal hente stålplatene fra Torco på lørdag.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

**UPDATE**

 

I dag kom endelig den siste pakken fra Clas Ohlson, så nå var det bare å sette seg ned, finne frem cola og røyk og sette igang med slavearbeidet :)

 

Startet dagen med å sage opp delene til rammen, å sage 12 deler ut av 10 meter aluminium tar tid når man skal sage alt for hånd.

 

frame01.jpg

 

Til de av dere som lurer på å kjøpe en slik sag, ikke kjøp denne modellen, den kapper skeivt, måtte justere alt med dremel etterpå :ermm:

 

Når jeg endelig var ferdig med å sage, og armen min hadde blitt ca 1 meter lenger, var det på tide å begynne å sette dette puslespillet sammen.

 

Begynte med å borre 6mm hull, og feste blindmutter i hullet.

frame02.jpg

frame03.jpg

 

Festet så et stk vinkelbeslag til disse med 16mm M4 maskinskruer

frame04.jpg

frame05.jpg

 

Gjenta dette mange nok ganger, og man ender opp med dette

frame06.jpg

 

Da var bunnen ferdig, den er litt skjeiv fortsatt, men det rettes ved senere montering.

Bruker en båndspenner til å rette opp de siste skjevheter, før jeg skrur fast en stålplate til bunnen, dette vil holde alt på plass.

 

Når jeg var ferdig med bunnen, var det på tide å lage den delen av rammen som hovedkortbrettet skulle festes til, det var en tidkrevende oppgave, da det er snakk om 8 deler som skal skrues fast, 16 hull som skal borres, 16 blindmuttere som skal festes, og 16 skruer som skal skrues inn, sammen med 8 vinkelbeslag.

 

Etter å ha kommet litt over halveis på denne oppgaven, ville jeg bare sjekke om alt passet sånn nogenlunde sammen, ser nå bra ut synes jeg.

frame07.jpg

 

Da var det bare å fortsette da, ble til slutt ferdig med denne delen av rammen og.

frame08.jpg

 

Det ser litt skakt ut, men det er fordi de to delene ikke er festet sammen enda, jeg orket rett og slett ikke mer i dag, har holdt på i 6 timer.

 

Regner med å få hentet stålplatene i morgen, uansett så skal jeg prøve å bli ferdig med rammen i morgen, så ny update kommer da.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

** UPDATE **

 

Må først og fremst takke for all god tilbakemelding, det varmer en stakkars casemodders sjel dette her :)

 

Vel, over til byggingen, ble ikke tid til så mye idag som jeg hadde håpet på, men sånn er det når man skal hjelpe venner med å taue en bil, og i det man skal kjøre av hovedveien, så finner personen i bilen som blir tauet ut at bremsene ikke fungerer, så han bestemmer seg for å ikke treffe min bil, han svinger unna.

Eneste problemet der, var det at det var et tau mellom min og hans bil, noe som førte til at min bil ble sendt i en ukontrollert snurr, da mener jeg skikkelig hollywood snurr, midt på riksvei 7, med en trailer rett bak oss.

Når en bil drar den andre rundt i en slik snurr, når man holder 80 km/t, så sier det seg selv at det blir noen piruetter før det stopper helt, heldigvis så røyk slepetauet før jeg hadde rotert de første 180°, så jeg slapp unna uten å treffe noe som helst.

Null matrielle skader (bortsett fra slepetauet da).

 

Vil konkludere med at en 1080° snurr på riksveien i 80 Km/t, med en trailer rett bak, er mer spenning enn det jeg føler at jeg trenger.

 

Vel, ikke helt sant da, i og med at alt gikk 100% bra, så vil jeg si at det var en frydefull ferd :) lo godt etterpå :)

 

Regner med at trailersjåføren fikk seg en god latter, og en god historie å fortelle videre :)

 

........

 

Og så over til selve byggingen.

 

Jeg fikk hentet stålplatene i dag, så nå mangler jeg egentlig bare delene fra aquacomputer og crystalfontz før jeg kan si jeg har alt jeg trenger.

Vel, skal vel bestille noen katoder og slikt senere, men eycandy kommer tilslutt.

 

Så det jeg fikk gjort i dag var følgende:

 

Har hatt 1 stor bekymring ang. dette kabinettet helt siden første gangen jeg begynte å tegne det, nemlig hvordan feste dvd brennerene på en måte der platene ikke ble belastet unødvendig mye.

Det hele endte med at jeg har laget et stativ i acryl.

 

cdtray.jpg

 

Som dere ser, så er den ene knekken ikke helt skarp, men den siden av stativet kommer ikke til å bli synlig, den samme knekken er skarp på motsatt side.

 

Fikk også festet sammen de 2 delene jeg lagde i går, samt festet platen som hovedkortbrettet ligger på.

 

hktraymount1.jpg

hktraymount2.jpg

 

helt til slutt, et par oversiktsbilder av kabinettet så langt.

 

overview.jpg

 

Og baksiden

 

back.jpg

 

I morgen håper jeg at jeg slipper å slepe noen biler :)

 

PS.

Grunnen til at jeg jobber så fort som jeg gjør er egentlig 2 grunner.

  • Må bli ferdig med platene fort, pga tiden det tar å få dem lakkerte.
  • Jeg og min samboer venter vårt første barn om 2 uker og 1 dag, må gjøre mye nå før barnet kommer, blir en del mindre tid til bygging etterpå.

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

*** Update ***

 

Vel, fikk gjort litt i dag og, det eneste som er hinderet mitt nå, er mangel på skruer, har 2 stk igjen av 110 stk.

 

Vel vel, kommer flere skruer i løpet av uken, så jeg får desverre ikke gjort noe mer før da.

------------

Startet i dag med å tilpasse og montere første av totalt 7 plater, kabinettet har nå fått seg en bunnplate :)

 

Jeg bestilte platene litt større enn de opprinnelige målene på kabinettet, er alltid greit å ha litt å gå på.

Så da var det bare å finne frem mr Dremel, og justere litt.

 

manwork.jpg

 

og fra en annen vinkel

 

manwork2.jpg

 

Omsider passet den som den skulle, ser bra ut eller hva?

 

bunn.jpg

 

Når dette var gjort, gikk jeg løs på siste del av rammen, fikk gjort den ferdig, men bare festet den til 1 hjørne pga mangel på skruer.

Uansett, du kan nå få et vist inntrykk av størrelsen på dette lille kabinettet

 

frame_almost_done.jpg

 

Det var alt jeg fikk gjort i dag, får håpe at skruene kommer fort, har ikke lyst til å dra ut tiden mer enn nødvendig.

 

Håper også at pakkene fra AquaComputer og CrystalFontz kommer denne uken. Det må dem gjøre hvis jeg skal klare å holde tidsskjemaet mitt.

 

*edit* endret bilde som det var 2 av

Lenke til kommentar

Kabinetter er ikke ferdig skrudd sammen enda, men det er ingen tegn til ustabilitet i det nå, så med ca 100 skruer til (plater o.l) så vil nok ikke dette kabinettet oppleve slark på noen måte. Jeg kommer til å bruke locktite på alle skruene i rammen når den skal monteres sammen siste gangen.

 

og så, over til noe jeg tror dere har ventet litt på.

En aldri så liten *** UPDATE ***

 

Først vil jeg få presentere norges kanskje ferskeste casemodder.

ravna.jpg

 

Mitt andre barn, men min første SØNN :) Folkens, vær snille nå og si hei til Ravn.

 

Så beveger vi oss over til den lille delen som jeg på forhånd ikke hadde planlagt med i dette kabinettet, men som dukket veldig hendig opp under en surfetur her på forumet i forrige uke.

 

S_A_phoenix skulle selge sin 240x128 LCD Skjerm, jeg ringte han opp, og det viste seg at han skulle til nabokommunen for å se på en bil dagen etter, så da slo jeg like godt til å kjøpte det av han.

 

Dette displayet er sinnsykt heftig.

Her er noen bilder av de forskjellige oppsettene jeg har laget til nå.

Det tar tid, siden bakgrunnen må lages i photoshop, 240x128 pixler er ikke akkurat stort å jobbe med.

Det oppsettet som viser cpu temp o.l. er ikke mitt verk, alt det andre er selvprodusert.

 

winampa.jpg

sysa.jpg

radeona.jpg

neta.jpg

clocka.jpg

 

Håper det blir muligheter til å gjøre mer med selve kabinettet til helgen, må få tak i kappskiver til dremel'en først.

Men men, dere fikk da i det minste en liten eyecandy update.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

En aldri så liten update....

 

Nå har alt jeg trenger for å gjøre dette kabinettet ferdig kommet i hus, så nå er det bare å finne tid til å faktisk gjøre noe.

Ikke alltid like lett, siden man faktisk har en liten gutt på 2 uker som holder en våken døgnet rundt (god trening til tg), og samtidig har ei jente på 4 år som er sjalu/oppmerksomhetssyk. Dette sliter på helsa :)

 

Men, litt tid har jeg da fått satt av til byggingen.

 

Kan starte med del 1 av AquaComputer MultiSwitch mod.

orginalt ser denne slik ut.

multi.jpg

Som dere ser, så er det 8 knapper, og 8 tilhørende røde leds.

Disse led's er plassert på et område jeg ikke ønsker å ha dem, de er i feil farge, og det er et sant h...... å få borret hull i fronten på kabinettet som faktisk vil passe.

 

Så jeg valgte å gjøre visse endringer.

Startet med å fjerne alle led's, for deretter å lodde på 16stk 20 cm lange ledninger.

ms1s.jpg

 

Disse ledningene ble så sleevet.

ms2s.jpg

ms3s.jpg

 

Det som gjenstår nå er kun å lodde på nye led's, har bestilt Sunbeam Ultrabright Blå fra microplex, regner med å få dem rett over helgen.

 

Dette var noe jeg gjorde mens jeg ventet på kutteskivene til dremel'en.

Disse ble hentet på byggmakker i går, 20 stk ekstra store forsterkede kappeskiver + 1 stk diamantskive, selv med god rabatt fra byggmakker, kom det hele på 580 kr.

Hvorfor skal dremeltilbehør være så sinnsykt dyrt?

 

Vel, med kappskiver i hus var det jo bare å fortsette på selve kabinettet.

Startet med å lage til bunnplate nr2 (innvendig bunn).

Å kappe i kaldvalset stål med dremel er tidkrevende.

cb1s.jpg

 

Deretter begynte jeg på topp platen, ble ikke helt ferdig, mangler litt pussing/tilpassing på den ene siden.

ct1s.jpg

 

Vel, det er det jeg fikk tid til denne gangen, lover dere alle at det ikke vil bli like lenge til neste update.

 

PS.

Fant løsning på HK problemet mitt i dag, det viste seg at det var en gammel 20GB disk som ikke var helt enig med HK, så den har jeg latt min kjære få arve, slik at hun kan fylle den opp med stash til The Sims2, ikke at jeg skjønner hvorfor hu gidder.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

Wee! da er vi igang igjen, håper virkelig det ikke blir flere set-backs nå.

Ny dremel er i hus, og vi kan begynne der vi slapp om lørdagen, nemlig med å kappe ut hull til tank.

 

Jeg har desverre ingen bilder fra selve prosessen, men det jeg har gjort er:

 

Først kappet jeg ut et rundt hull i topp platen, lagde så til en plexi plate som var litt større enn dette hullet, og skrudde det fast til toppen, i senter av plexiplaten borret jeg et 65mm hull til tanken, borret og hull til skruefestenee, og festet tanken til dette.

 

Det ferdige resultatet ble slik.

 

t_overview_s.jpg

 

Et bilde fra undersiden

tu_s.jpg

 

Og et nærbilde

t_close_s.jpg

 

Litt ripete den platen, men det har ingenting å si, da alt skal grunnes og slipes godt før lakkering.

 

Tanken jeg har brukt her er en gammel utgave av den tanken jeg skal bruke i selve modden, gidder ikke grise til den nye, når den gamle har akkurat samme festehull.

 

Får se om jeg tar meg tid til å gjøre noe mer i dag, det neste som står for tur nå er sideplatene, og til sist front og bakplaten.

 

Når disse platene er ferdige, blir dem pakket pent ned i en eske, sikret godt, og sendt til åsland design for lakkering. håper jeg kan få gjort dette rett etter helgen.

 

Jeg kommer selv til å kjøre ned til kristiansand når lakkeringen er ferdig, tar ikke sjans på å la posten brine dette tilbake til meg, da jeg vet hvordan pakker blir behandlet i posten.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

Fikk litt mer tid til overs i dag, så jeg tilpasset like gjerne den ene sideplaten.

For å få minst mulig glipper mellom platene, så har jeg festet platen først, for så å skjære den til med dremel'en mens den er festet til rammen.

 

Her er et lite stemningsbilde.

side_s.jpg

 

I morgen regner jeg med at jeg kan bli ferdig med begge sideplatene, og få skjært ut hull til vindu.

 

Det siste som skal gjøres av platearbeid er front og bakplate, disse to er det en del mer arbeid med, så de sparer jeg til sist.

 

I frontplaten skal det skjæres ut hull til 2x120mm vifter, 2x dvd-r/rw, 3 lcd display.

Det skal borres hull til multiswitch, (8 hull til knappene, og 8 hull til LED's).

Det skal skjæres ut 2 små vinduer på hver side av DVD-R/RW/LCD.

 

Bakplaten skal det skjæres ut til PSU, 2x120mm vifter og tilpasses hk-brett.

Når dette er gjort, er platene klare for grunning/sliping før dem sendes til lakkering.

Mens de er til lakkering skal jeg gjøre en god del inni kabinettet, jeg skal trekke strømkabler igjennom rammen, jeg skal feste HD rammen (bruker den som er i mitt LIAN-LI kabinett, plass til 6 HD'S).

Det skal borres hull i plexiplata som hk-brett ligger på, til gjennomføring av slanger til wc, det skal også lages et hull til 24pins fra psu/ide/sata kabler.

Når dette er gjort, skal rammen grunnes, slipes og lakkerers.

Lakkeringen av det innvendige tar jeg selv.

 

Når platene kommer tilbake fra lakkering, skal kabinettet monteres sammen, hardware og wc skal monteres, jeg skal legge opp strømkabler til 16 katoder. og så skal jeg pakke alt ned og reise til Hamar, regner ikke med at jeg har så utrolig mye tid til overs når alt er gjort.

 

Ny update i morgen, garantert.

 

Kommentarer og tilbakemeldinger skrives her <-- Link

Endret av DeViLoN
Lenke til kommentar

Da var helgen over, og fylleskjelven har roet seg såpass at man kan begynne å modde litt igjen :)

 

Jeg har ikke tatt så mange bilder av det som har blitt gjort i dag, av den enkle grunn at det meste som har blitt gjort, er gjentagelser av tideligere arbeid.

 

Det jeg har fått gjort i dag er å tilpasse den andre sideplaten, og har også fått laget til frontplaten. (disse platene er kun grovskjært, alle skal finpusses til slutt.)

 

Har også begynt så smått å skjære til for hardware i fronten, og test montere dette.

Her er et bilde av den store LCD skjermen montert i front.

 

front_s.jpg

 

Komentarer skrives i komentar forumet - klikk her for å komme til rett post.

Lenke til kommentar

Vel, på tide med en update igjen her kanskje.

 

Jeg har ikke ligget helt på latsiden i det siste, har bare ikke hatt ork til å skrive en update på hva som har blitt gjort.

 

Kan starte med en dårlig nyhet først.

På grunn av diverse hendelser blir det hverken tid eller råd til dekorlakkering av dette kabinettet, har vært i kontakt med en skiltmaker om å få laget dekoren i vinyl e.l.

Regner med at det kan gå i boks, slik at damene kommer på plass på kabinettet, blir ikke like unikt som dekor lakkering, men alt er bedre enn ingenting.

 

Nå som den store LCD skjermen er på plass, har jeg kommet frem til at jeg må gjøre et par endringer på oppsettet i fronten. Jeg har redusert antall cd/dvd drev fra 2 til 1, jeg har valgt å plassere 20x4 LCD'en en annen plass i kabinettet (hemmelig inntil videre).

Jeg har også valgt å plassere multiswitchen i toppen istedenfor front.

 

Dvd brenneren ble montert med noen beslag jeg fant på byggmakker, disse passet helt perfekt til mit bruk, hullene passet overens med dvd-rom'en, og avstanden mellom fronten på dvd-rom'en og frontplaten var helt perfekt med tanke på hvordan jeg skulle montere "stealth" delen til cd skuffen. (bilder av "stealth" kommer senere)

Beslagene skal kappes i bakkant, men slik ser det nå ihvertfall ut nå

 

dvd_s.jpg

 

Jeg valgte å skjære ut hull til AquaEro før jeg laget hull til cd/dvd.

For å gjøre jobben litt enklere, festet jeg den orginale frontplaten til kabinettet med popnagler, og brukte denne som mal, har desverre ikke bilder av dette, da harddisken disse bildene lå på, valgte å si takk og farvel.

 

Har bilder av det ferdige resultatet, det ser ganske oppripet og stygt ut nå, men dette vil ikke synes etter et lite lag med grunning.

 

ae_s.jpg

 

Da var det på tide å lage et hull til cd skuffen, samt stealthe denne.

Bilder av hvordan jeg har festet alu biten til cd skuffen kommer senere.

 

stealth_s.jpg

 

Fargeforskjellen kommer av at jeg har brukt en aluminiums bit på cd skuffen, da 0,9mm stål ville blitt for tynt/mykt, godset i biten er på 1,5 mm.

 

Jeg vil selv si at til nå ser det absolutt ikke pent ut, men dette er kun grovskjært, etter litt finpussing, grunning og lakkering vil nok det ferdige resultatet se vesentlig bedre ut.

 

------------

 

En ting som har irritert meg litt under byggingen av dette kabinettet, er hvor vanskelig det er å merke med tusj/penn på kaldt stål.

Løsningen min på dette ble å legge et tynt lag med universalgrunning på platen før jeg merket opp til viftehullene i fronten, dette gjorde ting mye lettere.

Grunnet også toppen, siden denne var ferdig.

Ser dere nøye etter, vil dere se hullene til multiswitchen, og få en ide om hvordan denne skal monteres.

 

prime_s.jpg

 

 

Her er et lite oversiktsbilde av kabinettet montert sammen, og diverse deler montert inn.

 

overview_2_s.jpg

 

----------

 

Vel, på tide å skjære ut hull til vifter, noe som ikke er moro med dremel.

Etter masse svette, tårer, en halv kappskive og et halv tonn drit i øynene (vernebriller er noe dem har i butikken) var det første hullet grovskjært, jeg har valgt å skjære nært inntil streken, men ikke helt inn, for så å file ned den siste mm.

 

bh1_s.jpg

 

Huff, det var 1 hull, på tide å skjære 1 til (da gjenstår heldigvis bare 2 til bak + 2x80 mm bak hk)

 

Her har vi begynt, og kappskiven er på mystisk vis forsvunnet

 

bh2a_s.jpg

 

Vel, nok av skiver å ta av, så det var nok ingen god unskyldning for å slappe av :)

 

Her er begge hullene ferdig kappet, og finpusset.

 

bh2b_s.jpg

 

Da får vi se da, har man målt riktig? vil radiatoren passe tro?

Vel, bare en måte å finne det ut på, test......

 

rad_s.jpg

 

Sett slik da, den passet som hånd i støvel (eeehh, eller var det hanske? )

 

Sett forfra ser det slik ut.

 

fans1_s.jpg

 

Med strøm på viftene kan man skimte et blått lys :)

 

fans2_s.jpg

 

Slå vi av lyset i rommet, blir det igrunn ganske så pent å se på.

 

fans3_s.jpg

 

Og til slutt, et oversiktsbilde av kabinettet så langt, med viftene igang.

 

fansover_s.jpg

 

 

Er rimelig fornøyd med fremgangen, begynner å se en slutt på dette nå.

Med kun 34 dager igjen til TG, så begynner det å bli litt travelt.

 

 

Komentarer skrives i komentar forumet - klikk her for å komme til rett post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...