Speik Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 hei. Jeg er ikke en prgrammerer, og skal heller ikke programere noe stort, bare lage en liten kul ting på min egen PC som jeg trenger litt hjelp til. Det jeg skal lage er en batchfil som kjøres når windows starter, som åpner et cmd-vindu der det står "Hei Tore og velkommen", eller noe sånt helst med en litt stor font. Vet at .bat må legges en spesiell plass i registeret under Hkey_Current_user eller noe sånt, mere vet jeg ikke. Funker ern slik batchfil: start print "hei Tore og velkommen." eller er det mye mer avansert? og kan det være litt stor skrift?
Schafferer Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Kan du bare ikke leggen den inn i startup mappen?
Speik Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Skrevet 22. februar 2006 Hørt at det funker mye bedre hvis du leggern i registeret, men det some er spørsmålet er hvordan en slik bat fil vil se ut? Hva skal jeg skrive??
Giddion Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 det stemmer at du kan legge en link inn i registeret her HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run mekka en liten bat fil til deg @echo off echo hei hei Tore pause
SemikolonP Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 det stemmer at du kan legge en link inn i registeret herHKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run mekka en liten bat fil til deg @echo off echo hei hei Tore pause 5650556[/snapback] Ellers så skal det gå an å legge fila i "Start-meny>Programs>Startup".
backup Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 (endret) Har du winXP kan du jo prøve denne: MsgBox "Hei Tore - velkommen!",64,weekdayname(weekday(Now) ) & " " & date Lim linja inn i notepad og lagre med etternavnet vbs, som f.eks. doffen.vbs Dobbelklikk ikonet for å se om du liker det du får opp. Legg så eventuelt en snarvei til den i oppstarmappa. Endret 25. april 2006 av backup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå