Gå til innhold

Kapasitet på WMC


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har opplevd kapasitetsproblemer med WMC?

 

Jeg har rippet 200 cd'er i lossless-format inn på disken samt det er hentet ned platecover til samtlige cd'er. Alle bildene er i små størrelser.

 

Det som skjer er at maskinen sliter med å liste ut alle cd'ene og OS'et begynner å "hakke" og det mangler menypunkter etc. Kan virke som om det er lite RAM.

Men jeg har 1GB og jeg tror ikke det er det.

 

Jeg lurer på om det er noen som har rippet inn like mange eller flere cd'er og klarer å vise frem alle cd'coverne i utlistningen under "musikk" uten at det blir hakking eller andre forstyrrelser... Hvis ja:

- Hvor mye ram har du?

- Hvilket skjermkort har du?

- hvilken CPU har du?

 

Er spesielt interessert i de som har MYE på maskinen sin.

 

Takk for eventuelle svar. Dette plager meg da jeg skal legge ALLE cd'er jeg har inn i lossless-format på WMC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et kjent problem i MCE. Det har nok ikke noe med formatet på samlingen din eller maskinvaren, men antall filer. MCE har problemer med større databaser. Det er ikke noen løsning på problemet, som jeg vet om.

 

Microsoft er imidlertid klar over problemet og har lovet bedring i Windows Vista Media Center.

Lenke til kommentar
Vet du når WVMC kommer?

Dette er det vel egentlig ingen som vet, selv ikke Microsoft. Det hele er avhengig av fremdriften til Microsoft-utviklerne. Siste ryktene var vel at Vista skulle være tilgjengelig for folk flest rundt juletider, om jeg husker rett.

 

Hva sier du ti lå legge all musikk og filer på en SQL som hentes ut av WMC?

Dette har jeg ingen erfaring med, eller peiling på.

 

Det finnes kanskje noen som kan hjelpe deg på følgende forum:

http://www.thegreenbutton.com/community/

http://www.xpmediacentre.com.au/community/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...