Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i TYGON?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm tygon slanger ja.... hva med primoflex...? tror du skal lete lenge etter et bedre alternativ enn primoflex. Eneste som er bedre er rene silikonslanger, men de koster 4ganger så mye per meter.

Tygon er rene silikonslanger, og det gjør ikke noe at de koster 4 ganger mer, har brukt dem tidligere. Fy faen hvor mye bedre dem er enn kjiipe plastslanger som kollapser bare man bøyer litt på dem.

 

Hadde bare håpt at jeg skulle finne dem i norge, men jeg tror ikke det er noen som selger dem.

 

Dangerden er vel de som selger tygoon billigst... mener jeg...

Hvor mye koster det å bestille dem fra USA? Ca meter pris, inkluder frakt og mva og toll.

Lenke til kommentar
hmm tygon slanger ja.... hva med primoflex...? tror du skal lete lenge etter et bedre alternativ enn primoflex. Eneste som er bedre er rene silikonslanger, men de koster 4ganger så mye per meter.

Tygon er rene silikonslanger, og det gjør ikke noe at de koster 4 ganger mer, har brukt dem tidligere. Fy faen hvor mye bedre dem er enn kjiipe plastslanger som kollapser bare man bøyer litt på dem.

 

Hadde bare håpt at jeg skulle finne dem i norge, men jeg tror ikke det er noen som selger dem.

 

Dangerden er vel de som selger tygoon billigst... mener jeg...

Hvor mye koster det å bestille dem fra USA? Ca meter pris, inkluder frakt og mva og toll.

5639806[/snapback]

Kan ta ett lite regnestykke..

 

10fot 1/2" slange (ca 3m) = 2.8x10 = 28$

Frakt = ca 49$

Sum = ca 77$

 

77$ x 6.8 (ca $ kurs) = ca 530NOK x1.25(mva)= ca 650kr

 

tilkommer vel også et fortollings gebyr på ca 70 kr men fedex er super treig med å sende ut mva / fortollings krav...

 

som du ser blir bare slangen fort dyr.. jeg handler alltid annet jeg trenger, sist handlet jeg ny gpu blokk... ++ og 15fot slange... :tease:

Lenke til kommentar

Så tygon slanger er rene silikon slanger ? ja uansett så har jeg testet både silikon slanger og siden silikonslanger=tygon slange så har jeg altså testet tygon slanger.

 

Primoflex koster 34kr/m (3/8") og silikon slanger hos tess koster ca 180kr/m +mva

Silikonslangen fra tess er noe mer tåkete enn primoflexen, men bøyeradius er omtrent den samme.

 

Det er ingenting å vinne på å bruke en ren silikonslange i et vankjølings system kontra primoflex. Og ser du på prisen blir primoflex billigere enn tygon uansett.

 

Hvis det er noen fordeler med tygon over primoflex kan dere som vet dem liste dem opp her så alle kan lese det =)

Endret av TurboTrond
Lenke til kommentar
ja uansett så har jeg testet både silikon slanger og siden silikonslanger=tygon slange så har jeg altså testet tygon slanger.

Her har du missforstått litt, Tygon er et merke. Tygon kan ikke sammenliknes med de slangene du får kjøpt hos tess. Tygon er en labratorieslange som skal tåle vakum og de har tykke vegger, dette gjør at de ikke knekker så lett når man bøyer dem, slik som billige plastslanger= primoflex gjør. Hvis man bruker Tygon trenger man heller ikke slangeklemmer eller strips, noe man bør ha på plastslanger= primoflex.

 

hmm tygon slanger ja.... hva med primoflex...? tror du skal lete lenge etter et bedre alternativ enn primoflex. Eneste som er bedre er rene silikonslanger, men de koster 4ganger så mye per meter.

Fint at du også kommer med selvmotsigelser. Først sier du at silikonslanger er bedre enn primoflex, så sier du i en senere post at:

Det er ingenting å vinne på å bruke en ren silikonslange i et vankjølings system kontra primoflex. Og ser du på prisen blir primoflex billigere enn tygon uansett.

 

Hvis det er noen fordeler med tygon over primoflex kan dere som vet dem liste dem opp her så alle kan lese det =)

 

Hvis dere vil ha kvalitet så er TYGON best. Jeg bruker heller noen kroner ekstra på bra slanger enn å risikere at man får en lekasje.

 

Les mer om TYGON her.

Endret av Kvaster
Lenke til kommentar
Her har du missforstått litt, Tygon er et merke. Tygon kan ikke sammenliknes med de slangene du får kjøpt hos tess. Tygon er en labratorieslange som skal tåle vakum og de har tykke vegger, dette gjør at de ikke knekker så lett når man bøyer dem, slik som billige plastslanger= primoflex gjør. Hvis man bruker Tygon trenger man heller ikke slangeklemmer eller strips, noe man bør ha på plastslanger= primoflex.

 

Jeg Bruker ikke stips eller slangeklemmer da Primoflex slangen suger seg fast til nippelen akkurat som jeg har erfart med silikon slanger.

 

Primoflex sin 3/8"slange har en utvendig diameter på 16mm så da er veggen omtrent litt i overkant av 6mm. De knekker ikke sammen... Så på akkurat det området ser jeg ikke fordelen med tygon

 

Tygon slangens sterke side er at den tåler en mengde av ulike kjemikalier og at den er lett å sterelisere. Noe som er en stor fordel i en lab.

 

 

 

Jeg sier ikke at Primoflex er bedre eller like bra som Tygon, men på vannkjølingsfronten har du neppe bruk for at slangen kan stereliseres ved hjelp av gass osv ... dermed er ikke slangen noe spesielt bedre i et vannkjøings system enn en slange som primoflex. Men at tygon og andre slanger i ren silikon har store fordeler i lab sammenheng er det ingen tvil om ..

 

Men en tygon slange må vell med i samlingen. så hvis det er flere som har tenkt å bestille så kunne vi jo fikse en pakke sammen så blir det litt billigere.

Endret av TurboTrond
Lenke til kommentar

Jeg bruker silikonslanger fra TESS. De heter noe med SIL klar, 12,7/13mm. De suger deg fast som bare det, men bruker alikevell slangeklemmer på alle blockene, stoler ikke på noe som ikke er HELT sikker som klemmer, men pass på og ikke stramm klemene for mye med silikonslanger, de skue kantene på slangeklemmene skjærer seg inn i slangen hvis du stramer noe helt extremt.

Lenke til kommentar

Digitalimpuls har tygon slanger. De selger både 3/8" og 1/2". Jeg kjøpte selv 5 meter av type 3/8", må si at jeg er rimelig overrasket over hvor gode disse slangene er. Suger seg fast til niplene, har ikke en eneste klemme på dem. Hvorfor jeg ikke har det? Det er på grunn av at jeg ikke hadde klemmer hjemme som passa, hehe. :tease: De har det dessverre ikke annonsert det på nettbutikken dems, ta en tlf hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Digitalimpuls har tygon slanger. De selger både 3/8" og 1/2".  Jeg kjøpte selv 5 meter av type 3/8", må si at jeg er rimelig overrasket over hvor gode disse slangene er. Suger seg fast til niplene, har ikke en eneste klemme på dem. Hvorfor jeg ikke har det? Det er på grunn av at jeg ikke hadde klemmer hjemme som passa, hehe.  :tease: De har det dessverre ikke annonsert det på nettbutikken dems, ta en tlf hvis du er interessert.

5682237[/snapback]

Herres, nå blir jeg skikkelig lei av Digitalimpuls. Sidene dems er skikkelig dårlige, og uoversiktelige hva å finne produkt måtte angå. Bare dere Oslogutter som får kjøpe de bra varene :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...