Gå til innhold

Photoshop CS2 - trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Har nettopp valgt "Purge cache for this folder" i CS2, etter å ha lest i Photoshop-hjelpen at dette vil frigjøre disk-plass. Fikk inntrykk av at dette bare slettet thumbnail'ene som PS lagrer for å gjøre visningen av filene raskere.

Mappen inneholdt ca. 150 raw-filer fra Canon 350D, og resultatet er at ingen av filene kan åpnes lenger, hverken i CS2, Elements 3.0, DPP eller Phase One.

Alle filene har skiftet etternavn fra CR2 til -fil.Slett ikke bra...Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke vet jeg hva den funksjonen egentlig gjør, men har du prøvd å rename filene tilbake og sjekket om de kan åpnes da?

5633428[/snapback]

Filene har ikke byttet navn, men fil-type(extension). Alle raw-filer lagret i andre mapper har fil-etternavnet CR2, mens disse bare heter -fil.

Lenke til kommentar
Ja, det er det jeg mener. Gjør om extension til CR2 og se om det fungerer. Pleier ofte å funke.

5633583[/snapback]

Hvordan gjør jeg det? Åpner mappen det gjelder i Windows, og ser at alle bildene har fått forskjellige ext. etter det originale fil-navnet. Eks: 06.02.18-Sangsvaner har nå fått denne ext: 18-Sangsvaner-fil.

Lenke til kommentar

Gi nytt navn på filer gjør man enkelt med et prog som f.eks renameit på download.com.

Bytter navn på alle filer i en mappe etter eget ønske i en fei.

Litt usikker? Da tester du bare med noen kopierte filer i et par mapper til du føler at du fikser det :)

Endret av paalwa
Lenke til kommentar
Gi nytt navn på filer gjør man enkelt med et prog som f.eks renameit på download.com.

Bytter navn på alle filer i en mappe etter eget ønske i en fei.

Litt usikker? Da tester du bare med noen kopierte filer i et par mapper til du føler at du fikser det :)

5643945[/snapback]

Fikk fikset det gjennom Photoshop-funksjonen Batch-rename, ved å legge til en

extention i filnavnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...