Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan kan jeg konfigurere ADSL modemet mitt?


Anbefalte innlegg

ADSL Modemet mitt ser ut til å ha en upraktisk firewall, siden jeg forwarder porter og gjør alt som kan gjøres med routeren min, uten resultat. Jeg lurer uansett på om det er mulig å konfigurere den på en måte. Den er levert av "Loqal, Bredbånd i trøndelag" hvis d skulle være til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lest på hjemmesiden?

 

Hvordan endrer jeg instillinger i routeren?

Routeren du kjøper med ditt Loqal-abbonement har et web-grensesnitt. Det anbefales at du har gode kunskaper om nettverk før du begynner med dette. For å kunne benytte dette bruker du en webleser. Adressen er http://192.168.1.1/. Brukernavn: admin og Passord: 1234. Denne kan kun nås fra innsiden av routeren. Her kan du sette opp DynDNS, endre DHCP-scoop, sette opp NAT-regler osv. Dersom du får problemer finnes det en reset-knapp på baksiden av modemet. Hold denne inne i 5 sek. for å sette modem tilbake til fabrikkinstillinger.

 

:)

Lenke til kommentar
Har du lest på hjemmesiden?

 

Hvordan endrer jeg instillinger i routeren?

Routeren du kjøper med ditt Loqal-abbonement har et web-grensesnitt. Det anbefales at du har gode kunskaper om nettverk før du begynner med dette. For å kunne benytte dette bruker du en webleser. Adressen er http://192.168.1.1/. Brukernavn: admin og Passord: 1234. Denne kan kun nås fra innsiden av routeren. Her kan du sette opp DynDNS, endre DHCP-scoop, sette opp NAT-regler osv. Dersom du får problemer finnes det en reset-knapp på baksiden av modemet. Hold denne inne i 5 sek. for å sette modem tilbake til fabrikkinstillinger.

 

:)

5631908[/snapback]

 

Jo men jeg fant det ikke :blush:

Men tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...