Gå til innhold

Spørsmål om grafikkkort Dell Inspiron9400


Morgan

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg en Dell Inspiron 9400.

 

Det jeg lurte på er om det holder med det integrerte skjermkortet Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 128MB eller om jeg må velge Nvidia geforce 7800 Go?

 

Den skal brukes til lett redigering av bilder med fotoshop og surfing på nettet og se litt på div små tegnefilm snutter og andre filmsnutter fra mitt digitalkamera og lign.

 

Skal ikke spille spill på maskinen.

Har desuten valgt 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife.

 

Mvh.

Morgan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg skal kjøpe meg en Dell Inspiron 9400.

 

Det jeg lurte på er om det holder med det integrerte skjermkortet Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 128MB eller om jeg må velge Nvidia geforce 7800 Go?

 

Den skal brukes til lett redigering av bilder med fotoshop og surfing på nettet og se litt på div små tegnefilm snutter og andre filmsnutter fra mitt digitalkamera og lign.

 

Skal ikke spille spill på maskinen.

Har desuten valgt  17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife.

 

Mvh.

Morgan

5628315[/snapback]

 

Hvis du ikke skal spille grafikk-krevende spill, så går det helt fint med den integrerte løsningen.

 

Olav

Lenke til kommentar
Har selv en Acer med samme Intel brikkesett, brukes til omtrent det samme som du beskriver. Fungerer helt ok, men med den skjermen du skal ha så tror jeg nok jeg ville vurdert 7800 uansett. Det er jo synd å kjøre Mercedes med Mini-motor, du kommer jo frem men ikke mye mere.  :)

5628329[/snapback]

 

Dette er etter det jeg kan skjønne ikke noe godt råd. Går fint med en Mini-motor så lenge fartsgrensen er 5 km/h. Altså skjermen er ikke det som er mest krevende, men hva du ønsker å bruke skjermen til; hva du vil vise på den. Så lenge det er snakk om alt annet enn heftig 3D så vil det være overkill å ha et skjermkort til flere tusen stående i maskinen.

 

Olav

Lenke til kommentar

Takk for svar

Siden jeg ikke spiller så tenkte jeg at det ikke var noe vits i å bruke 4000,- ekstra på ett skjermkort jeg ikke utnytter maks.

Men ble usikker da noen sa at man trengte bedre skjermkort til lett bilde redigering og visning av filmsnutter.

Jeg har i dag på min stasjonære ett Elsa gladiac geforce mx2 skjermkort som fungerer bra til mitt bruk,men skal kvitte meg med den stasjonære derfor vil jeg ha noe som er ca likt på min bærbare som det jeg har i dag.

Lenke til kommentar
Takk for svar

Siden jeg ikke spiller så tenkte jeg at det ikke var noe vits i å bruke 4000,- ekstra på ett skjermkort jeg ikke utnytter maks.

Men ble usikker da noen sa at man trengte bedre skjermkort til lett bilde redigering og visning av filmsnutter.

Jeg har i dag på min stasjonære ett Elsa gladiac geforce mx2 skjermkort som fungerer bra til mitt bruk,men skal kvitte meg med den stasjonære derfor vil jeg ha noe som er ca likt på min bærbare som det jeg har i dag.

5628430[/snapback]

 

1. Du trenger IKKE noe bedre skjermkort til bilderedigering eller filmsnutter.

2. Den Intel-løsningen KNUSER mx2 i ytelse.

 

Så dette skal gå veldig fint

 

Lykke til!

 

Olav

Lenke til kommentar

Jeg skal også kjøpe en 9400. Har ikke tenkt å spille alverdens med spill, men jeg spiller Ragnarok Online (2.5D/3D MMORPG) og lurer i den forbindelse på om det vil være tilstrekkelig med det innebygde skjermkortet eller om jeg må ut med 3600 ekstra for 7800-kortet?

 

Til de som vet sånt; på nivå med hvilke skjermkort yter 950G? (leste at det er bedre enn GF2MX, men det sier jo ikke stort...)

Lenke til kommentar
Jeg skal også kjøpe en 9400. Har ikke tenkt å spille alverdens med spill, men jeg spiller Ragnarok Online (2.5D/3D MMORPG) og lurer i den forbindelse på om det vil være tilstrekkelig med det innebygde skjermkortet eller om jeg må ut med 3600 ekstra for 7800-kortet?

 

Til de som vet sånt; på nivå med hvilke skjermkort yter 950G? (leste at det er bedre enn GF2MX, men det sier jo ikke stort...)

5634196[/snapback]

 

Det er dårligere enn et Geforce 6200 og et ATI x200, så det sier jo noe, men jeg spillte Morrowind i går på 1200x800 eller noe sånt i går, og det var helt knirkefritt. Etter det jeg kan se er Ragnarok Online ikke spesielt kravstort, så det bør gå veldig greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...