Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Store problemer med feilmelding


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg startet opp det 1 år gamle systemet mitt (Win XP home) i dag, spilte litt spill, ordna med noe arbeid osv. da hele skjermen blir blå og dekket med hvit skrift hvor jeg kun rekker å se "systemet har problemer med programmet Nwiev" før maskinen restarter seg selv.

Etterpå tenker jeg ikke så mye over det, surfer litt på nettet før jeg finner ut at jeg vil spille litt mer :tease:

Det starter ikke, bare henger seg opp og ctrl+alt+del funker ikke.

Jeg skrur av maskinen ved å holde inne on/off knappen. Alt ser fint ut når det starter opp på nytt, men når jeg kommer meg inn på brukeren min (etter at skrivebordet og alt er på plass) kommer det opp en merkelig melding : "Systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil"

 

Etter jeg fikk denne meldingen har ikke systemet hvert som før. Det er treigere, mer ustabilt osv.

 

Noen som vet hva dette skyldes?

Må jeg evt. formatere pc'en?

 

Takk for hjelp! :)

Endret av Chriskart14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå installert driverne ovennevnte linket til. Fortsatt fungerer ikke ting som de skal.

Omtrent 3 ganger om dagen hender dette. Det som skjer er at alt bare henger seg, prøver å klikke febrilsk med musa, men da kommer det kun et "tut" (pipe lyd av noe slag) og musa kan ikke engang beveges rundt på skjermen. :ermm:

 

Sist gang det skjedde kom det en melding opp på skjermen jeg rakk å se litt av: Skjermkortdriverne fungerer ikke skikkelig nv2pk (...) " eller noe lignende.

Forferdelig irriterende når jeg ikke har fått lagret arbeid osv..

 

Har også kjørt fullt systemmsøk på maskinen med Norton som ikke viste noen virus.

 

Hva i all verden er det som skjer? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...