Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med D-link 624+


Anbefalte innlegg

Jeg har en D-link 624+ som gir ut nettverk til to maskiner. En bærbar og en stasjonær med et D-link DWL-g510 .

 

Problemet mitt er at den jeg mister internettet mitt ganske ofte. Jeg har fortsatt tilkobling, men kommer meg ikke på nett. Noen ganger kan det gå flere timer, andre ganger går det en halvtime.

 

Jeg har prøvd å bruke det netstumbler, men den finner kun mitt nett. Jeg har og skiftet kanaler (dog prøver jeg kanal 1 nå og den er stabil enn så lenge). Det virker for meg at når jeg bruker hele linjen min (2 mbit) at den detter ut.

 

Jeg har og oppdatert firmwaren på routeren min til den siste. Noen forslag til hva jeg kan gjør? Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flaming av DLink burde kvalifisert til advarsel .

 

Uansett er det litt vel drøyt å si det på den måten som er nevnt her i denne tråden da vi ikke vet på noen måte hendelsesforløpet og om dette er en DI-624+ av den uheldige hardwarerevisjon .

 

Med "feil" belastning vil man kunne få de fleste routere til å knele og hvem er det utenom trådstarter som vet hvilke prosesser eller programmer som kjører på disse to datamaskiner som er på nett i dette tilfelle .

 

Er det som trådstarter sier at når han "bruker hele nettet sitt" ikke sannsynlig at han da også kjører på med alle de connections som er mulig i tillegg til noen som kanskje ikke er så "heldige" for å si det slik .

 

Hvem er det ikke som har opplevet dette med heavy p2p at det også finnes noen i den andre enden som muligens vil ha det litt "artig" .

 

My 2 Cents

Lenke til kommentar
Flaming av DLink burde kvalifisert til advarsel .

 

Uansett er det litt vel drøyt å si det på den måten som er nevnt her i denne tråden da vi ikke vet på noen måte hendelsesforløpet og om dette er en DI-624+ av den uheldige hardwarerevisjon .

 

Med "feil" belastning vil man kunne få de fleste routere til å knele og hvem er det utenom trådstarter som vet hvilke prosesser eller programmer som kjører på disse to datamaskiner som er på nett i dette tilfelle .

 

Er det som trådstarter sier at når han "bruker hele nettet sitt" ikke sannsynlig at han da også kjører på med alle de connections som er mulig i tillegg til noen som kanskje ikke er så "heldige" for å si det slik .

 

Hvem er det ikke som har opplevet dette med heavy p2p at det også finnes noen i den andre enden som muligens vil ha det litt "artig" .

 

My 2 Cents

5622630[/snapback]

 

 

Brukere om D-Link DI-624+ 54 Mbps

 

Bare tilfeldigheter?

Lenke til kommentar

Vel, jeg bruker ikke det lokale nettverket mitt fullt ut.. Prøvde å senke hastigheten til B (11 mbit) og se om det ble mindre belastning. Sender til en annen maskin på nettverket for å se om det hjelper.

 

Kan det hjelpe å resette routeren og sette den opp på nytt? Og hvordan vet jeg at firmware oppdateringen gikk som den skulle?

Lenke til kommentar

Om du senker hastigheten til 11mbit så vil ikke antallet tilkoblinger droppe. Eneste som eventuelt gjør det er å slutte bruke programmer som gjør at man ...

 

Nei det er ikke tilfeldigheter at det er mange som har klager over DLink men så lenge de som snakker så varmt om andre merker tydeligvis ikke er fornøyd uten at de bruker tredjepart programmvare på disse så skjønner jeg ikke hva som gjør at DLink må svi for dette her på forummet siden andre merker også tydeligvis ikke er helt godkjente out of the box .

 

Eneste jeg sier er at det trenger ikke alltid være routeren sin feil siden det sitter en bak tastaturet som også spiller inn .

 

Når det gjelder oppgradering av firmwaren så er det nok enten eller . Og ja jeg har hørt at det kan være riktig så lurt etter oppgradering å Resette routeren for så å sette den opp på nytt etter en firmwareoppgradering .

 

Men enda har ikke vi fått vite hvilken hardware revisjon du har og hvilke programmer du kjører som gjør at du tror at det er dette som spiller inn om routeren nå er den virkelige banditten .

 

Kan det være at det er Windows XP som kutter på grunn av for mange tilkoblinger og virkelig trenger patch .

Lenke til kommentar

ja, hva skal man si? Det er fullt mulig at det er meg det er noen problemer med.. Men jeg bruker ikke pcen annet enn å laste ned via ftp, og der er det jo bare en tilkobling, og lesestoff med opera. Jeg har tydeligvis H- utgaven av routeren og har oppdatert den derretter. Til nå har det egentlig vært ganske stabilt (4 timer) så vi får håpe at det hjalp å skifte kanal. Jeg har installert den patchen til xp som fikset problemet med at den koblet av nettverket etter 1 min. Og alle tilgjengelige patcher er installert.

 

Jeg har og en mistanke om at NIS 2006 har en rolle i det hele. Hva sier derE?

Lenke til kommentar

Siste firmware er da 2.09b71 .

 

Når 1 vindu med Internet Explorer bruker to samtidige tilkoblinger hvor mange tror du da ellers som er i bruk på en av dagens computere som konstant er pålogget nettet .

 

Når det gjelder Norton Internet Security ... Jeg liker Symantec produkter men hele den pakka der har til nå gjort at kun kjøre antivirus men .

 

Oki vi har glemt å få vite hvilken ISP du har og dermed hvilken type boks de har levert .

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme ruter. Jeg leste litt rundt på diverse fora, og fant ut at den medfølgende strømforsyningen er litt for svak, noe som gjør ruteren ustabil.

 

Jeg sendte epost til D-Link i Sverige (Datakjeden refererte meg dit), og joda, de sendte meg en ny og kraftigere strømforsyning med det samme. Problemet var tydeligvis kjent, og servicen fra Sverige var kjapp. Etter det var ruteren stabil (solgte den nylig da jeg ikke har bærbar lenger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...