Gå til innhold

Kulturo: Serenity


Anbefalte innlegg

Mener du at det ikke er mulig å tilnærme seg objektivitet? I såfall kan man jo kaste veldig mye forskning i dass pent sagt. Jeg ville heller si det er mer umulig å finne meg en anmelder som har lik smak som meg på alle områder, eller tilnærmet alle områder...

 

Jeg sier ikke at anmelderen ikke kan si noe om sine personlige meninger, men ta helst med en objektiv vurdering av filmen f.eks. først og så avslutt heller med at man ikke liker filmen pga xxx osv.

 

Men i bunn og grunn er dette min mening, og ikke en direkte oppfordring til filmanmelderen av denne filmen, av den rene og kjære grunn at jeg vil la personen få forbli slik han eller hun er. Jeg mener da heller at medie Norge fra mitt standpunkt hadde vært mer tjent med filmanmeldere som klarte å snakke både objektivt og subjektivt i en anmeldelse, og selvsagt skille dette fra hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Voks opp folkens. Det er mye enklere å være den kritiske leseren, enn å være den kritiske anmelderen. Altså: 1 person med sin subjektive mening (anmelder) er utsatt for uenigheter fra 100 personer med sin subjektive mening (leserne).

 

Etter hva jeg har skjønt ut av alt som er skrevet i tråden, er det en film jeg _ikke_ kan tenke meg å se. Det virker som du skal være ganske blodfan. Er det da feil å gi karakteren 3/10? Mitt inntrykk blir at "ja her er det gode anmeldere som sørger for at jeg slipper å se kalkuner".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...