Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å fikse et netwerk


Anbefalte innlegg

På jobb driver jeg å sete opp netwerk melom 2 bærbare og en stasjonær.Bege bærbarne kan se hvandre men den stasjonære kan kunn se en.Jeg har delt alle harddiskne så vis dete er ikke bra så si i fra om det.Alle maskinene kjører xp og har windos branmuren på.Jeg får kontakkt med dem når jeg pinger ipadr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På jobb driver jeg å sete opp netwerk melom 2 bærbare og en stasjonær.Bege bærbarne kan se hvandre men den stasjonære kan kunn se en.Jeg har delt alle harddiskne så vis dete er ikke bra så si i fra om det.Alle maskinene kjører xp og har windos branmuren på.Jeg får kontakkt med dem når jeg pinger ipadr

5616340[/snapback]

Jeg har vanligvis hatt problemer med deling av nettverksresurser når windows brannmuren har vært aktivert. I tillegg kan det være en ide og sjekke om gjeste kontoen er aktivert.

 

Eventuelt hvis du ikke vil bruke gjestekontoen, må du sette opp en annen konto, for så å gi denne kontoen rettigheter til å lese de filene du har delt.

Lenke til kommentar

her er en oppskrift håper ikke det er helt ut i det blå.

Du har sikkert opplevd at når man kobler seg til en annen datamaskin med "Fjernt Skrivebord" (Tilkobling til eksternt skrivebord), betyr dette at hvis noen er logget på denne maskinen, må den andre brukeren (som bruker "Fjernt Skrivebord"), sparke han innloggde stakkaren (og ironisk nok, kan dette bli gjort uten stakkarens tillatelse) før man begynner å jobbe fjernt.

Les hvordan man blir kvitt denne irriterende begrensningen i Windows XP SP2.

 

Muligheten til å koble fjernt til en XP-maskin, mens det er andre som jobber på den er fjernet i SP2 (Final Build).

Årsaken er antaglivis at EULA (End User Agreement) tillater kun en bruker til å bruke en datamaskin.

 

La oss gå til det praktiske. Vi skal erstatte termserv.dll (The Terminal Server) med et fra en tildligere build.

 

Her er instruksjonen. Følg den som den er:

 

1) Last ned termserv.zip og pakk ut filene;

2) Start på nytt i "Sikkermodus". Dette er nødvendig for å fjerne Windows File Protection;

3) Kopier termserv.dll som du pakket ut til WINDOWS/system32 og WINDOWS/ServicePackFiles/i386.

Hvis den andre mappen ikke eksisterer, la den være og slett termserv.dll fra dllcache-mappen: WINDOWS/system32/dllcache;

4) Slå sammen innholdet av "Concurrent Sessions SP2.reg" i registeret (Høyreklikk -> Slå sammen);

5) Skru på "Bruk Raskt brukerbytte" (Kontrollpanel -> Brukekontoer -> Endre måten brukere logger på eller av);

6) Åpne "Gruppepolicy" (Start -> Kjør -> gpedit.msc [enter]. Gå til: Datamaskinkonfigurasjon -> Administrative maler -> Windows-

komponenter -> Terminal Services. Dobbelklikk på "Begrens antall tilkoblinger". Velg "Aktivert" os sett "Maksimalt antall TS-tilkoblinger" til f.eks. "3"

Klikk "OK". Lukk Gruppepolicy-vinduet;

7) Start på nytt i normalmodus og sjekk at alt virker som det skal og det skal.

 

Hvis noe går feil er termserv_sp2.dll originalfilen som du erstattet i steg 3. Bare gi nytt navn til den (termserv.dll) og kopier filen tilbake.

Endret av kvase
Lenke til kommentar
Du kan kjøre en ftp server, eller sjekke at smb funker som det skal.. en del antivirus programer som faktisk blokerer windows sin smb tjeneste...

5616413[/snapback]

Takker for raske svar og skal prøve i morgen.Det er bare å komme med forslag folkens så har jeg noe å jobbe med i morgen.Glemte en ting når jeg sitter med

stasjonærn og prøver og koble til den bærbare som jeg plages med får jeg bsjed

om at det er ingen netwerk(husker ikke helt nøjakktig)

Endret av krippa1970
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...