Gå til innhold

42" PlasmaTV til pc bruk


Anbefalte innlegg

har tenkt til å kjøpe meg denne tven ganske snart:

 

http://www.agon.no/Produktkatalog/produkt/?Prod_ID=221

 

 

har hørt en del om at plasma ikke burde brukes med pc for lcd er så mye bedre og blablabla. så vidt jeg har lest er lcd bedre på lcd enn bilde (men er ikke det jeg vil fram til her så ikke vits å diskutere).

 

alt jeg lurer på er om denne skjermen funker bra å bruke hvis jeg kobler til pcen? noen bakdeler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil kunne koble den til pc uten problemer men som du allerede nevner så er LCD mye bedre til pc bruk..Jeg tenker slik på det:

LCD = PC

Plasma = Film (gjerne gjennom pc selvsagt)

 

Største problemet jeg har opplevd med plasma koblet til PC er at mange av skjermene kun støtter vanlig oppløsning inn, ikke widescreen, dermed blir Operativsystem/progs osv strekt..

Mer flimring er også hva jeg har lagt merke til.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om innbrenning av bildet ved stillbilde på plasma. "Alle" sier det ikke gjelder på nye plasma nå, men jeg har selv sett en kamerats splitter nye (og dyre) Samsung med tydelig innbrent bilde (pause i et PS2-spill sto på en stund).

 

En desktop kan jo vise for alltid hvis du går for plasma..

Lenke til kommentar

har fått tven nå :) er storfornøyd. det var ingen problemer ved å koble den til pcen i det hele tatt. merker ingen flimring ellernoe problemer. jeg har ikke sett no inbrennhet av logoer eller start meny osv. på skjermen selvom jeg har hatt det på en god stund. og hvis man har tven i pc modus har tven skjermsparer som du kan slå seg på (f eks 5 min etter inaktivitet) og skjermspareren er en skjermrens som skal forhindre/fjerne inbrenning.

 

dette til de som kanskje var interresert i å kjøpe seg en 42" plasma tv ;) takk for hjelpen til dere alle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...