rvenes Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Har bittelitt problemer med og få på plass TCL saken i min nye Debian installasjon. Valgte og installere fra nettverkscd og tok med, web, file og print server når eg lasta ned. Ingen GUI altså. Da eg prøver og få liv i eggdropen min kjem dette opp. Eg har prøvd apt-get install av litt forskjellig, den seier at den alt er installert. Er nok noke feil eg gjer. checking whether the Tcl system has changed... yesconfigure: error: Tcl cannot be found on this system. Eggdrop requires Tcl to compile. If you already have Tcl installed on this system, and I just wasn't looking in the right place for it, re-run ./configure using the --with-tcllib='/path/to/libtcl.so' and --with-tclinc='/path/to/tcl.h' options. See doc/COMPILE-GUIDE's 'Tcl Detection and Installation' section for more information. nuffy:/# apt-get install tcl8.4Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done tcl8.4 is already the newest version. 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. nuffy:/# What 2 do? Eg prøvde også med eit eller anna activetcl... om det blei noke bedre av det veit eg ikkje. Når eg prøver og finne tcl saken manuelt, finn eg ikkje den rette, noken som har ein link? PS! Dette har sikkert vore oppe før, men dette forumet lar meg ikkje søke på 3 bokstavsord. Det er litt syntd egentlig, for det er masse i dataverden som er 3 og 2 bokstaver. Endret 15. februar 2006 av Cornel
olefiver Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Vel, hadde du prøvd å søke på eggdrop i stede, hadde du kanskje funnet noe Nok om det. Forsøker du å installere eggdrop fra kildekoden? Ser slik ut. I så fall vil jeg anbefalle deg å bruke pakkebehandleren din. Forsøk med apt-get install eggdrop
rvenes Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 nja, prøvd litt av kvart. tok først det du sa, apt-get install eggdrop da lasta den ned tcl og eggdrop og det den trenger. Men eg fant jo ikkje igjen filene! Eg må i allefall ha den conf fila og redigere den. Det som er i første post er etter at eg skriv ./configure for og sjekke at den hadde alt til og kompilere? den årtlig.
olefiver Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hvis du har kjørt apt-get install eggdrop og alt gikk bra, har du installert eggdrop. Ingen vits i å kompilere fra kildekode da, blir bare rot. Spesifikt hvor eggdrops configfiler og slikt blir lagt vet jeg ikke, siden jeg aldri har brukt eggdrop sjøl. Men jeg vet at eggdrop har blitt diskutert mye på linux forumet. Så søk etter eggdrop. Du får ca 3 sider med søkeresultater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå