Gå til innhold

Chat i Gmail! Hva synes du?

inaktiv000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer, meninger og synspunkter angående dette?

Jeg synes idéen er fin, men at det ikke støtter MSN er et stort minus. Kan godt være at jeg ville byttet, dersom jeg kunne snakke med kontaktene mine på MSN fra mailen.

Kan vel nevne at jeg nettopp fikk denne muligheten, så hvis noen har spørsmål, fyr løs.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Skrevet
Noen erfaringer, meninger og synspunkter angående dette?

Jeg synes idéen er fin, men at det ikke støtter MSN er et stort minus. Kan godt være at jeg ville byttet, dersom jeg kunne snakke med kontaktene mine på MSN fra mailen.

Kan vel nevne at jeg nettopp fikk denne muligheten, så hvis noen har spørsmål, fyr løs.

5606981[/snapback]

Jeg er ikke så stor fan av Google chat men men. Det går jo ann å bruke Gmailen din som MSN-adresse. Jeg gjør det selv! *Endre profil*

Skrevet

darkz: utdyp? Har du prøvd dette selv?

Commando_Sondre: jeg bruker allerede Gmail-adressen på MSN, men Google Talk bruker såvidt jeg vet Jabber-protokollen, og MSN en egen proprietær protokoll.. Folk som bruker MSN kan derfor ikke snakke med folk som bruker Google Talk. Det er grunnen til at jeg ikke kommer til å bruke det ennå - har ingen å snakke med ;)

Forøvrig er Google Talk-programmet lite og enkelt, i motsetning til MSN Messenger. Bare det burde være nok til å bytte, men igjen er det nytteløst så lenge man ikke kan snakke med de som velger å bruke MSN :p

Skrevet

Prøvd det?.. ja....ubrukelig.....helt enig med "lilleslem"

Ellers enda en grunn att jeg bruker Thunderbird til å sende & motta mail med i gmail

Skrevet

Liker interfacet til Gmail jeg. Har ikke opplevd webmails der man f.eks. har en dropdown-liste med kontakter når man skal lage ny mail. Søkefunksjonen er naturligvis også overlegen ;)

Skrevet

Chat finner man overalt. At det nå dukker opp i gmail fører til problemer for noen som bruker gmail i f.eks. skolesammenheng, men nå får det sperret utelukkende pga. chattemulighetene. Ellers gir jeg f. IRC, MSN (via Miranda) og webchat burde holde i massevis.

Bruker forresten også gmail gjennom Thunderbird, men det har ikke fungert de siste 6-8-10 dagene :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...