nahojdat Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 (endret) EDIT: Obs: noob alert innen klokking Skal overklokke CPUen litt (og minnet i samme slengen siden det skal klare det fint).. Såvidt jeg forstår så blir det slik: CPU multiplier 10 HT 4 Chipset 250MHz Minne 333MHz(/166MHz) Da ender jeg opp med: CPU 2500MHz Minne 418MHz(/208MHz) HT 1000MHz Hva ellers må jeg tenke på? Må jeg tenke på volt med den klokken? Leste meg til at minnedivider på mitt HK skal være satt til "memory dividers of 5:4 and below" pga " FSB is automatically locked by the MCP, allowing us to top this motherboard out at 319MHz HTT, which took our test memory up to 260MHz! " og såvidt jeg forstår det så blir PCI lock satt på med divider under 400/200MHz? Endret 14. februar 2006 av nahojdat
2 Fast 4 Biltema Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Du trenger ikke å volten hvis PCen er stabil
nahojdat Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Er det normalt at det kommer opp en advarsel når det klokkes i begynnelsen av oppstart? Fikk beskjed om noe greier om "safe mode" og jeg kunne velgå å enten gå i innstillingene på bios eller trykke F1 for å fortsette... Vil klokken bli "initialisert" om jeg velger F1? Eller ble klokken for mye? Gikk i innstillingene og satt tilbake alt pga jeg var ikke sikker, som sagt noob innen klokking..
2 Fast 4 Biltema Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Er det normalt at det kommer opp en advarsel når det klokkes i begynnelsen av oppstart? Fikk beskjed om noe greier om "safe mode" og jeg kunne velgå å enten gå i innstillingene på bios eller trykke F1 for å fortsette... Vil klokken bli "initialisert" om jeg velger F1? Eller ble klokken for mye? Gikk i innstillingene og satt tilbake alt pga jeg var ikke sikker, som sagt noob innen klokking.. 5608766[/snapback] Hvilket hovedkort har du?? En venn av meg hadde samme problemet. Jeg bare gikk inn i Bios og ut igjen også forsvant problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå