Gå til innhold

Problem: Radeon 9800 PRO, 3D-accelerator ødelagt?


Gnurk

Anbefalte innlegg

Som topic sier, uten at jeg har helt peiling på hva jeg uttaler meg om, så virker det som 3D-akselleratoren på kortet mitt (men ikke noe annet) har meldt seg ut.

 

Som ivrig WoW-spiller har jeg allerede lagd en tråd på mitt guild-forum til "techies"'ene der, men har ikke fått noen svar som har hjulpet til nå, håper det går bra at jeg reposter her - til tross for engelsk.

 

"Vanlig" bruk av PC'en gir ingen problemer, se bort fra treg scrolling i Firefox som nevnt nedenfor - og det er ingen problemer med å ha desktop i 1680 x 1050 som vanlig.

 

Har ikke overklokket i det hele tatt.

 

Er det i det hele tatt mulig at kun 3D-accelerator tar kvelden? Noen som har vært borti noe lignende, har noen tips om løsning eller skal jeg bare sette i gang og se etter nytt skjermkort?

 

:(

 

På forhånd takk.

 

 

 

Redigert: Control Panel -> System -> Hardware osv viser ATI Radeon 9800 Pro som: "This device is working properly." Får ingen feilmeldinger så sant jeg ikke prøver å starte spill som krever en viss 3D-ytelse.

 

Well, the scenario is this:

 

I logged on late this evening, entered the server queue, went out to eat, when I came back I saw the screen flickering horribly.

 

From the center of the screen large triangle's was flaring, out towards to edge of the screen. I rebooted a few times - no luck, then I opened up the cabinet, removed dust + switched from VGA to the DVI cable (kind of threw me off why I did have the VGA cable connected instead of DVI but anyway). Turned PC on, everything seems fine, log back in to WoW, everythings fine for a few seconds, then the screen goes haywire again.

 

In Windows, icons get horizontal lines over them, which go away as soon as I move the mouse over them. <- Edit, doesn't happen too often after Catalyst 6.2 was installed.

 

I downloaded drivers version 6.2 ATI Catalyst, actually had 5.2 installed, and now I get this message from WoW:

 

 

"World of Warcraft was unable to start up 3D-acceleration. Please make sure DirectX 9.0C is installed and your video drivers are up to date."

 

I guess I'll try to reinstall 9.0c or something. Edit: Done, no change.

 

Other things that has happened after updating drivers:

-I can now watch videoclips again apparently, but mousewheel-scrolling (up & down) in Firefox is insanely slow.

 

I'll update when more bad news arrive.

 

 

Edit: For those of you using ATI Control Centre, when I press the 3D tab in the menu, I get this message:

 

"Windowed Preview Application has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience."

 

 

 

Edit: Tried some other games, Quake 4 gets the "Encountered error, needs to close thing"; the video config for Dungeon Siege 2 shows the Video Driver pulldown menu as empty, and it just says "Hardware Detected Static"

 

wowscrnshot0220062249457fc.th.jpg

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ser på innlegget jeg postet rett før deg, ser det jammen meg ut som vi to har samme problem eller hva? Jeg la med et bilde så du kan jo se på det.

5601556[/snapback]

 

Ser ganske likt ut ja, klarte å legge ved et bilde til slutt - det flimret konstant, men dette hadde kanskje med å gjøre alle andre spillere som bevegde seg rundt meg.

Lenke til kommentar

Vel - utifra andre tilbakemeldinger jeg har fått så virker det som løsningen er å kjøpe nytt kort, da enten:

 

-RAM på skjermkort har tatt kvelden

-Skjermkortet har blitt overopphetet en gang eller to for mye (har riktignok aldri fått noen advarsel i noen som helst form angående dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...