Gå til innhold

Config: Er det en dårlig spøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lasta akkurat ned demoen av Battlefield 2, men kom ikke lenger en til oppsettet. Jeg bruker ikke standard WASD oppsett, så jeg ville bytte om på knappene. Men når jeg prøver det får jeg beskjed om at knappen allerede er bundet. Hvilket den er, men det er jo helt på trynet at jeg ikke kan gjøre som jeg vil. Er det meningen at jeg skal sitte og lete for å finne hva den er bundet til, for så å binde denne til noe annet vås temporært inntil jeg kommer tilbake til den knappen som er "i veien"?

Finnes det smartere måte å konfigurere dette på, eller er faktisk utviklerne bak så evneveike at de ikke har fått til dette? (Og hva skal jeg da tro om resten?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan tro at det er ett av de meste populære spillene i verden, så kan du spørre deg hvor problemet sitter.

Men jeg tror ikke det er værre enn å finne de tastene du vil ha og gi dem noe annet først så du frigjør dem.

Jeg mener å ha frigjort taster før. Prøv å google det også.

AKIRA

Skrevet

Det er forferdelig dårlig ja. :hrm:

Mye annet som ikke virker det skal i serverbrowseren og, fremdeles buggy med filters osv. Fatter ikke at slike småting kan være så vanskelig. Favorites er jo også på trynet, vanskelig å arrange og servernavna oppdaterer seg heller ikke.

Masse slikt småpjatt vi kunne vært foruten.

Skrevet

Vel, jeg så endelig teksten som sa at ESC fjerner bindinger, så jeg fikk til å fjerne bindingene. Litt irriterende selvfølgelig at musa flytter seg tilbake til midten av skjermen for hver gang jeg gjør det (hvorfor?!). Men jeg fikk iallfall fikset bindingene.

Men så restarta jeg spillet. Gjett om innstillingene var glemt.

Og gjett om Battlefield 2 er fort glemt her. Som som du sier Teddy, dette er *enkle* ting, og det er for dumt at det ikke funker. Jeg laster jo ned demoen for å se om dette er noe jeg har lyst til å kjøpe, og det er det virkelig ikke.

Greit at det er populært. Men det er Britney Spears også.

Skrevet

Ditt tap, ikke vårt, om du ikke klarer å sette opp kontrollene for å spille, er det kanskje like greit at du ikke joiner et mp game online. ;)

Skrevet

Venn deg til WASD :yes:

Sett at du virkelig hadde lyst å teste det..

Men seff..det er mye i bf som kunne vært fikset..spesielt favorites :hrm:

For ikke å snakke om når man med en liten glipp trykker den store gule knappen "Play online now" elns..da kneler maskinen min i allefall :wallbash:

Skrevet

Dette er eit problem eg har irritert meg over i lengre tid sidan er spelar med eit noko orginalt oppsett som avviker litt frå standard oppsettet i dei fleste spel. Problemet mitt har vore at ei rekke knappar er bundne til ting eg ikkje brukar dei til, utan at det står at dei er brukt til det. Det kjem berre opp melding om at eg ikkje kan bruke den knappen.

Skrevet

Om spiller sier knappen er brukt er den gjerne det. Sjekk under "Plane, helicopter" og de andre fanene, kan hende den er brukt der. Husker ikke om det skal ha noe å si men det kan hende.

Skrevet

Mange fanbois til dette spillet og ja.

Menyene i bf2 er sikkert det svakeste med spillet. Spesielt config keys menyen. Men fant noe om hvordan du fjerner duplicate key bindingen for godt.

The problem with this is that the game complains of "Duplicate Keys" in the Helicopter and the Boat sections when you try to assign "Left Shift" for crouch. "Left Shift" is normally sprint or boost or afterburner. The Helicopter and the Boat don't have these functions but the clever guys at DICE forgot to remove these key bindings from the "Controls.con" file.

The solution is simple.

Before you start make a new "Offline" account to test this.

Go to My Documents\Battlefield 2\Profiles

Find the relevant folder for your new profile (it will be 0003 or 0004 or whatever is the highest number)

In that Folder, open the "Controls.con" File

In the section starting "ControlMap.create HelicopterPlayerInputCont rolMap"

Find this line................

ControlMap. addKeyToTriggerMapping c_PISprint IDFKeyboard IDKey_LeftShift 0 0

Delete the entire line.

In the section starting "ControlMap.create SeaPlayerInputControlMap"

Find the same line as above.

Delete that too.

All other references to the "Left Shift Key" can be removed from within the game options. AS you try to assign the Key for "Crouch" It will complain of duplicates. Just clear them as you go.

Håper det hjelper noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...