frakk2000 Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Hørt rykter om at jeg kan skifte no børster? Batteriet gir over 12v når bilen ikke sviver, men når jeg fyrer den opp, så faller volten under 12. Har testet med Dynamo/batteritester, og den slår ikke ut på dynamo i det hele tatt. Jeg får kjørt bilen, men hvis jeg ikke gir masse turtall, så begynner den å lyse svakt på batteri indikatoren. Helt nytt batteri fra Biltema, det skal fungere bra. (Visstnok). Må jeg bytte hele dynamoen? Er det noe mer jeg kan måle? (Med multimeter)? Og hvordan?
ShyFx Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Hei! Man kan få skiftet børster ja, men regner med at det koster endel. Så å kjøpe ny dynamo er vel bedre, får vertfall ny da. Har vel målt lade spenninga når man gir gass å ikke? Regne med at det ikke er kortslutning i det elektriske anlegget i bilen.
Stig-Arne Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 bytte børster er ingen problem å gjøre. Dyrt er det heller ikke. Er tydeligvis børstene som er gåen på bynamoen din. Men om du hadde funne merke på dynamoen så kunne jeg ha funnet pris på nye børster. Er uansett ganske mye billigere enn ny dynamo.
frakk2000 Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Skrevet 13. februar 2006 Ojsann, da må jeg leite litt, men det er til en Nissan Maxima 1989 mod, 3 Liter. (J30 tror jeg modellen heter). Hva _selve_ dynamoen heter, aner jeg ikke. Har et firma i kjelleren hvor jeg jobber som fikser dynamoer, tror kanskje jeg skal ta en prat med de, kanskje de har noen, evnt en grei pris på å fikse det.
otis Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Enn om du bare har en meget slakk dynamo reim? Det kan jo gi samme symptomer... Men såklart det ville kanskje ha støyet litt med høyfrekvente lyder.
garrasjen Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 De fleste japanske dynamoene har innebygget regulator/børster og da må dynamoen splittes. Det er en jobb du ikke trenger å begynne med hvis du ikke har utstyr og erfaring Gjorde det en gang på hyttetur med masse improvisering, sikkerhetsnål og litt neglelakk Men da hadde jeg en ganske velutsyrt verktøykasse og en del erfaring
M.B. Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 De fleste japanske dynamoene har innebygget regulator/børster og da må dynamoen splittes.Det er en jobb du ikke trenger å begynne med hvis du ikke har utstyr og erfaring Gjorde det en gang på hyttetur med masse improvisering, sikkerhetsnål og litt neglelakk Men da hadde jeg en ganske velutsyrt verktøykasse og en del erfaring 5600901[/snapback] Ja jeg tror nok Stig-Arne tenkte på de gode gamle Bosch dynamoene.Det var jo bare to skruer så var det gjort.
Stig-Arne Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 det var den jeg tenkte på ja. Så det kommer jo helt ann på hvilken dynamo det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå