Gå til innhold

Skjermen blir svart


andrhane

Anbefalte innlegg

Har et problem her; har akkurat skaffet meg nytt hovedkort, cpu og ram, og installert de. Har også reinstallert windows xp SP2 i dag for å få en clean start, og for å prøve å løse noen nettverksproblemer jeg har (uten hell, se post under "nettverk" forumet).

 

Dette har skjedd meg kanskje 4-5 ganger nå i dag og i går, at i windows så blir skjermen svart og jeg må reboote maskina for å få bilde igjen. Å slå av/på skjermen fungerer ikke.

 

Skjermkortet er litt varmt, men jeg har ikke måleinstrumenter til det her, men jeg vil tippe ca. 40-45 grader. Kan dette være årsaken?

 

Specs:

ASUS A8VT-MX Hovedkort

AMD 64 3200+ CPU

Corsair 1024 DDR RAM

Sapphire ATI Radeon 9700

 

Håper noen kan hjelpe.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier i windows mener du da i windows, eller gjør du noe annet i windows som f.eks spiller?

 

For at varme skal ha noe å si ville jeg tro at du må fyre opp et spill for at det skal bli en aktuell problemstilling.

 

Har du en annen skjerm å teste for å utelukke skjermen som feilkilde?

 

Dør skjermen helt, altså lyser det på skjermen eller blinker det når den tilsynelatende skrur seg av? (På min skjerm er det et lite grønt lys som blinker når den går i sove modus eller kabelen blir dratt ut)

 

 

Noe å tenke på i allefall.

Lenke til kommentar

Gjør ikke noe spes. i windows som f.eks. å spille nei. Sist det skjedde skulle jeg kjøre .exe fila for å installere Opera 8.5

 

Husker ikke om skjermlampa lyste eller ble grønn etc.

 

Fikk samme problemet på en annen skjerm i går etter jeg installerte hovedkortet, derfor bytta jeg til den har nå, og problemet vedvarte, så med mindre begge skjermene lider av akkurat det samme, kan jeg se bort fra at det er skjermen som er problemet tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...