Gå til innhold

Re-installere Windows uten å miste data

Kadmium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, jeg har til nå hatt en ulovlig versjon av Windows XP Pro, og har tatt steget og kjøpt meg en lovlig kopi av Windows XP Pro. Jeg lurer da på om det går an å installere Windows på nytt, uten å miste filer etc, og om det evt vil ha noen påvirkning på på registeret. Da tenker jeg meg noe sånn som at den bare oppretter en ny WINDOWS mappe, og lar alt annet være.

Vil absolutt ikke formatere nå som jeg har begynt å komme i gang igjen ordentlig etter at jeg måtte formatere for noen uker siden.

Tusen takk for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallo, jeg har til nå hatt en ulovlig versjon av Windows XP Pro, og har tatt steget og kjøpt meg en lovlig kopi av Windows XP Pro. Jeg lurer da på om det går an å installere

5597111[/snapback]

Jeg har selv innstallert flere windows versjoner på samme hd/partisjon. Men aldri samme versjon. Men tror ikke det skal være noe problem. Tror imidler tid du må reinnstallere enkelte av programmene siden du får en ny registry. Kan evt kopiere en del av datane fra den gamle til den nye. Samtidig så legger mange programmer inn egne dll filer til i windows katalogen som du også må kopiere over til den nye.

Du vil da automatisk få valg når du booter om hvilken windows du ønsker å kjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...