Gå til innhold

Nokia @ 3GSM: 6131, 6070 og 6136


genser

Anbefalte innlegg

man kan velge om det skal lagres på minnekort eller på internminne..  :)

6287522[/snapback]

 

Hvordan gjør man det?

6287679[/snapback]

 

 

Det kommer opp sånn der man kan velge etter at man setter i minnekortet. det gjør det i hvertfall med bilder osv. om det ikke gjør det på meldingene er det en instilling for det.. har ikke mulighet for å sjekke det nå siden mobilen fortsatt er til tørk, men jeg er ganske sikker på det.. Sikkert ikke så utrolig vanskelig å finne ut av..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man kan velge om det skal lagres på minnekort eller på internminne..  :)

6287522[/snapback]

 

Hvordan gjør man det?

6287679[/snapback]

 

 

Det kommer opp sånn der man kan velge etter at man setter i minnekortet. det gjør det i hvertfall med bilder osv. om det ikke gjør det på meldingene er det en instilling for det.. har ikke mulighet for å sjekke det nå siden mobilen fortsatt er til tørk, men jeg er ganske sikker på det.. Sikkert ikke så utrolig vanskelig å finne ut av..

6287705[/snapback]

 

Tusen takk skal sjekke det.

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som har problemer med å få laderen til å sitte i mobilen? detter ut av ingen ting.. litt problematisk når jeg setter den på lading på kvelden, og om morgenen merker at laderen bare har detti ut..

6295990[/snapback]

 

 

Du må være bestemt når du setter den i, det skal kneppe når du har satt den skikkelig i.

 

Når vi først er inne på laderen.. Hvorfor i !#"%&!#¤!&% har nokia gått over til en ny mindre standard?! Nå må jeg ut og kjøpe to nye ladere, en for å ha hjemme til foreldrene og en billader.

 

Litt blandet førsteinntrykk for min del ellers. Skjermen er eventyrlig fin, lydene er skarpe, i motsetning til hva amobil sa i testen av telefonen, tastene er gode selv om det er litt uvant å gå over til store taster etter å ha brukt 6230. Ok kamera, fint med fullskjermsøker.

 

Det negative: Første lading varte knapt et døgn med et par samtaler, litt testing av diverse funksjoner osv. Kan være det gå over, andre lading står fortsatt på maks etter en dag.

Knappene på siden av telefonen, og spesielt i forbindelse med vekkerklokke og når jeg skal ta telefonen ut av lomma. Opplevde at jeg avviste en samtale fordi jeg kom borti kamera-knappen da jeg skulle ta telefonen opp av lomma. Håpløst. Samtidig roter jeg noe forferdelig når jeg skal sette vekkerklokka på slumring, da volumknappene er små og vanskelig å finne i mørket når man er trøtt :p

 

Ellers en topp telefon. Inntrykket blir vel bedre når batteriet får satt seg og jeg blir vant til knappene på siden.

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som har problemer med å få laderen til å sitte i mobilen? detter ut av ingen ting.. litt problematisk når jeg setter den på lading på kvelden, og om morgenen merker at laderen bare har detti ut..

6295990[/snapback]

 

 

Du må være bestemt når du setter den i, det skal kneppe når du har satt den skikkelig i.

 

Når vi først er inne på laderen.. Hvorfor i !#"%&!#¤!&% har nokia gått over til en ny mindre standard?! Nå må jeg ut og kjøpe to nye ladere, en for å ha hjemme til foreldrene og en billader.

 

Litt blandet førsteinntrykk for min del ellers. Skjermen er eventyrlig fin, lydene er skarpe, i motsetning til hva amobil sa i testen av telefonen, tastene er gode selv om det er litt uvant å gå over til store taster etter å ha brukt 6230. Ok kamera, fint med fullskjermsøker.

 

Det negative: Første lading varte knapt et døgn med et par samtaler, litt testing av diverse funksjoner osv. Kan være det gå over, andre lading står fortsatt på maks etter en dag.

Knappene på siden av telefonen, og spesielt i forbindelse med vekkerklokke og når jeg skal ta telefonen ut av lomma. Opplevde at jeg avviste en samtale fordi jeg kom borti kamera-knappen da jeg skulle ta telefonen opp av lomma. Håpløst. Samtidig roter jeg noe forferdelig når jeg skal sette vekkerklokka på slumring, da volumknappene er små og vanskelig å finne i mørket når man er trøtt :p

 

Ellers en topp telefon. Inntrykket blir vel bedre når batteriet får satt seg og jeg blir vant til knappene på siden.

6296632[/snapback]

 

En ting du kan gjøre er å ta på tastelås, har funnet ut at dette er det lureste ettersom det forekom at jeg tok opp telefonen og kamera hadde vært på en liten stund.. drar nok fort litt batteri der! Har funnet ut at jeg må lade telefonen en gang for dagen, men det kan jeg fint leve med..

 

Hadde vært fint om dere andre som har denne telefonen også sier ifra hvor ofte dere må lade etter at dere har brukt den noen dager..

 

- hsds

Lenke til kommentar

En ting du kan gjøre er å ta på tastelås, har funnet ut at dette er det lureste ettersom det forekom at jeg tok opp telefonen og kamera hadde vært på en liten stund.. drar nok fort litt batteri der! Har funnet ut at jeg må lade telefonen en gang for dagen, men det kan jeg fint leve med..

 

Hadde vært fint om dere andre som har denne telefonen også sier ifra hvor ofte dere må lade etter at dere har brukt den noen dager..

 

- hsds

6297331[/snapback]

 

Tastelås funker ja, noe som bringer meg over til et spørsmål. Har de kuttet ut funksjonen med automatisk tastelås? Finner den ikke noen plass? Hvis de har så er det forferdelig dårlig!

Lenke til kommentar
hmm, hadde hatt den telefonen her hos meg nå hadde det ikke vært for de komplette idiotene som jobber for gsm.no

 

men sånn går det når man i et øyeblikks galskap tror at bergensere driver seriøs butikk! :p

6303827[/snapback]

 

 

Øy! Bergensere kan drive butikk som bare pokker de! gsm.no kan være ekstremt seine av og til. Opplevde engang at jeg ringte ned for å høre om telefonen min var sendt og fikk svar at den var det og skulle være på postkontoret mitt i dag. Gikk bort på postkontoret rett før stengetid for å hente den. Damen i skranken tok pakkesporing og kom frem til at pakken var blitt postet for 3 minutter siden. Hvordan gsm.no kunne si at den var postet en dag tidligere enn den var er et under for meg. Men nok offtopic. Du kan bare glede deg til denne telefonen!

 

- hsds

Lenke til kommentar
hmm, hadde hatt den telefonen her hos meg nå hadde det ikke vært for de komplette idiotene som jobber for gsm.no

 

men sånn går det når man i et øyeblikks galskap tror at bergensere driver seriøs butikk! :p

6303827[/snapback]

 

 

Hadde du hatt den selv om gsm.no hadde endret status på sidene sine til at den ikke var på lager en dag før?

Lenke til kommentar
Hei Hei

'

 

Det er jo kun 11 mb minne på denne tlf"en.

når man har minnekort, kan man endre lagringsplass for mms og sms ?

6307194[/snapback]

 

 

Ja, da kan du velge å lagre det på minnekortet.

 

- hsds

6307212[/snapback]

 

Hvordan gjør man det ?

 

FINNER IKKE NOE ALTERNATIV.

Lenke til kommentar
Hei Hei

'

 

Det er jo kun 11 mb minne på denne tlf"en.

når man har minnekort, kan man endre lagringsplass for mms og sms ?

6307194[/snapback]

 

 

Ja, da kan du velge å lagre det på minnekortet.

 

- hsds

6307212[/snapback]

 

Hvordan gjør man det ?

 

FINNER IKKE NOE ALTERNATIV.

6308573[/snapback]

 

Finner ikke jeg heller når jeg først ser etter :p men jeg tror da ikke det er noe problem.. om det ikke er mulig, er det vel avsatt plass til meldinger kan jeg tenke meg..

Lenke til kommentar
Gå inn på Meldinger --> Valg --> Innstillinger --> Annet --> Minne i bruk.

 

:)

6313680[/snapback]

 

 

Har du sjekket dette på en 6131 ?

 

Har ikke "annet" på min...

 

 

:innocent:

6315049[/snapback]

 

har ikke jeg heller.. det nærmeste jeg kommer er minnestatus.. men der ser man jo bare hvor mye plass man har brukt av minnekort/internminne..

Lenke til kommentar

1. Jeg surfet raskt gjennom manualen (brukes bare i nødsfall) i går kveld, men fant faktisk ingen ting om dedikering av minne. På side 62 (eller 71) stod det at denne informasjonen var å finne i kapitlene som omhandlet sms, mms, etc.

 

2. Er det noen som har sjekket om man kan slå av kameraknappen? Allerede nå har jeg ved to tilfeller trykket på knappen slik at kameraet slår seg på. Må man bare passe på å ikke holde mobilen akkurat der, eller finns det for eksempel en mulighet for å deaktivere knappen når mobilen er sammenslått?

Lenke til kommentar

Sorry sorry, rett og slett min feil. Var trøtt eller noe slikt, så innbillte meg at tråden handlet om N80 :)

 

Du kan ikke skifte meldingsminne på de nye Series 40 telefonene. Disse har så vidt jeg vet heller inget dedikert minne til meldinger, men som sagt er ikke dette noe som tar stor plass.

Lenke til kommentar

2. Er det noen som har sjekket om man kan slå av kameraknappen? Allerede nå har jeg ved to tilfeller trykket på knappen slik at kameraet slår seg på. Må man bare passe på å ikke holde mobilen akkurat der, eller finns det for eksempel en mulighet for å deaktivere knappen når mobilen er sammenslått?

6318069[/snapback]

 

Eneste måten jeg har funnet ut er den beste er å slå på tastaturlås. Som tidligere sagt i tråden så ser det ut som om at det ikke er noe valg for automatisk tastaturlås så dette må gjøres manuelt hver gang.. Men blir vel en vanesak til slutt!

 

- hsds

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...