Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ordne rattstilling billigst mulig

Nénmacil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en Mitsubishi Carisma 1.6 1996-modell for noen måneder tilbake. Rattstillingen er noe skjev og burde derfor rettes. Hvor kan dette ordnes billigst mulig i Romeriksdistriket? Fra flere hold har jeg fått høre at det visst nok bare skal være å skru av/sette rattet på plass riktig. Med andre ord, skal det visst ha blitt satt på skjevt.

Jeg har ikke noe peiling på dette (eller bil generelt sett), så tar gjerne i mot gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener vel at rattet står skjevt når du kjører rett fram?

Dette løser du enklest ved å levere bilen inn på et verksted som utfører firehjulsmålinger.

De kan justere spissingen på din bil, og se om det er andre skader/defekter i for og bakstilling.

Skjevt ratt kommer ofte pga. at man treffer fortauskanter, hull i veien osv. Da kan deler i for/bakstillingen bli bøyd eller komme ut av posisjon.

Skrevet

Hei igjen,

Takk for et oppklarende svar. Det stemmer, rattet står skjevt når jeg kjører rett frem. Hvor mye er det vanlig at en slik service/kontroll/justering koster? Nå kommer det helt sikker veldig ann på, men sånn generelt sett?

Skrevet

Her i Trondheim koster det, etter det jeg vet, stort sett 1000,- og kanskje opptil 1150,-.

Offtopic: Er det noen som om noen billigere enn det i Trondheim, så si ifra!

Skrevet

Det kan jeg ikke tenke meg at skal gjøre noe, men kanskje over tid så vil noe kanskje bli ristet løst/skjevt på en eller annen måte. Men jeg tror det må være mye feilbalansert felg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...