Gå til innhold

Finner ingen servere i counter strike?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den porten CS bruker for å kontakte master server, den som holder styr på alle CS servere, blir blokket.

 

Grunn:

--------

A. Antivirus program tror det er en trojan eller worm ol så den blokker CS å kontakte master servern.

 

B. CS spillet, eller porten den bruker om du vill, er ikke åpnet i Windows/andre firewalls programer du bruker på pcen din.

 

C. Om du driver med torrents og har du ip firewall, feks PeerGuardian, som hindrer mange offisiele iper. Feks MMPA, Valve og til slutt mange master servere til spill.

 

D. Du har mistet internett tilkobblingen.

 

E. Spillet trenger kan trenge Steam, siden det er CS mener jeg, og Steam har ikke kontakt. ( Spiller ikke CS så jeg hvet ikke om dette gjelder det, men det gjelder for CSS så det hadde ikke overasket meg. )

 

Løssninger:

-------------

A. Slå av alle antivirus programer og sjekk om spillet da funker. Gjør det det gå inn i options til det av programer og sett et untakk for CS (CS.exe eller noe).

 

B. Sjekk exseptions listene for din firewall. Er ikke CS der må du legge den til. Når det er gjort test spillet.

Start_Settings_Control options_Windows firewall.

 

C. Sjekk om det ip firewallen du bruker er på. Om du er usikker trykk ctrl+alt+delete (taskmanager) og se om du finner exe filen i Processes listen. Feks Peerguardian.exe om du bruker det. End task om du ser din ip firewall. Test spillet.

 

D. Start Explorer. Får du opp en side...., eller leser dette :), er har du nett kontakt.

 

E. Se A,B,C. Gjør det samme som med spillet, men gjør det for steam.exe slik at denne Valve tjenesten for kontakt med sin master server.

Lenke til kommentar

kan det vere brannmur i router eller switch som gjør at jeg ikke før spilt hjemme her, for når jeg er borte så spiller jeg cs, med den pc her!

 

 

PS:fant dette ut nå: de serverene jeg har i "favorites" står det bare "not responding" på

 

Internettet vi har er telenor adsl

Endret av Rindal-jr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...