Gå til innhold

NIKON D200 fra IT-butukken


Anbefalte innlegg

IT-butikken.no selger Nikon D200 for vel 13.000 kr. Er det noen som har kjøpt derfra og kan fortelle om de er fornøyd. Fulgte f.eks bruksanvisning med og på hvilket språk? Jeg har kjøpt mye datautstyr fra denne butikken og vært fornøyd hver gang. Men de er jo påfallende billige i forhold til andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IT-butikken.no selger Nikon D200 for vel 13.000 kr. Er det noen som har kjøpt derfra og kan fortelle om de er fornøyd. Fulgte f.eks bruksanvisning med og på hvilket språk? Jeg har kjøpt mye datautstyr fra denne butikken og vært fornøyd hver gang. Men de er jo påfallende billige i forhold til andre.

5589207[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis noe problem og ikke nødvendivis problemfritt!

Som de skriver er de ett danskt selskap. Når du skal bruke så mye som 13 laken ville jeg valgt norskt og sikkert i forhold til garanti(min grense går ivertfall rundt 10). Når innkjøpet runder 10 er liksom garanti blitt ett poeng, kaskje du(les jeg) forventer 5 år eller mer i driftstid.

 

Jeg ønsker meg som mange andre også ett D200 men mitt D70 er mer enn nok for meg så hvorfor bytte?

Nei Per din neste ivestering er ett f2,8/70 eller 80-,200mm ikke tenk tanken på nytt kamera engang! (hilsen Eli)

 

hehe ;) Per

Lenke til kommentar

Om man kjøper fra et utenlandsk firma som henvender seg såpass direkte til norske forbrukere (norsk nettside), så er de pliktige til å følge norsk kjøpslov for produkter de selger til sine norske kunder. Om de velger å følge kjøpsloven, er en annen sak... det kan være vanskeligere å krangle med et utenlandsk selskap enn et norsk.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke huske å ha lest en test hvor 20D er kåret som bedre enn D200. Link?

5591082[/snapback]

Jeg leste en test i tyske Colorfoto der D200 vant klart på bildekvalitet, men likevel tapte all over på grunn av at 20D vant på ergonomi(!) Synes det er merkelig at testvinneren på bildesiden taper kampen om testsieger, og ble kun kaufftip.

Anyway, det ble resultatet. Bilden var klart best fra D200, altså. En annen sak er at det var en typisk test. Det betyr at alt må kunne måles med måleaparat, mer eller mindre. Tyskere er tyskere verst/best :D

Lenke til kommentar
Bedre bildekvaliet, mindre støy, MYE lengre og bedre batteri, pluss at det er en god del billigere

Akam likte vel 20D bedre enn D200, men det kommer nok av en del andre faktorer enn selve kameraet.

 

Man skal være forsiktig med å stole på enkelttester. Jeg har imidlertid valgt å stole på det STORE flertallet av tester som kårer D200 til vinner av disse to. Men det koster jo 6000 kroner mer, så det skulle bare mangle :) Litejk har nok valgt å stole på én test, og det er en typisk nybegynnerfeil når man ser etter kamera. Har enda ikke lest en eneste test annet enn Akam sin der 20D har vunnet på bildekvalitet og støy. Batteritiden husker jeg ikke hva det har stått om, men når den er så bra i utgangspunktet har ikke 50 bilder fra eller til mye betydning.

 

20D vant på ergonomi
Nettopp... det er et fullstendig feil og tullete punkt å la et kamera vinne på, når det er såpass individuelt, og en annen person kan ha totalt forskjellig oppfatning. Colorfoto har tydeligvis ikke helt forstått hva en test skal gi leserne. Endret av Afseth
Lenke til kommentar

På skolen har vi både D200 og 20D, og jeg rett og slett elsker D200-kameraet. Først og fremst fordi kamerahuset er bedre og holde i, lyden er deiligere, og skjermen er mye større... Elsker det kameraet.

 

Når det gjelder itbutikken.no har jeg endel erfaring..De har kjapp levering fra Oslo (og om det ikke er på lager der, kommer det fra danmark, men det tar bare en dag lengre tid). Hadde engang problem med et hovedkort jeg kjøpte der, men det gikk flott og kjapt å bytte det! itbutikken.no anbefales!

 

Til kameraer følger det med manualer på ørten språk. På D200-kameraet til skolen fulgte det også med ørten manualer, så det er nok ikke noe problem:)

 

Lykke til med kamerahandelen! :D

Lenke til kommentar

Det ble jo en del off topic. det vbar ikke min mening å starte (nok en) canon vs Nikon debatt. Men så langt ser det ikke ut til at noen kan bekrefte at de har kjøpt D200 fra Itbutikken og at innholdet var OK, med bla bruksanvisning på forståelig språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...