Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Hei! jeg har nettopp rippet en film som originalt ligger på 1CD, meg får ut to cd'er, hvordan smelter jeg dette sammen til 1 cd? hvis det går ann
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 (endret) Hvorfor har du rippet den til .iso filer da? Og litt mer informasjon hadde vært fint. hva slags filmer ligger originalt på en cd? Eller er det dvd vi snakker om? Endret 11. februar 2006 av Wipeout
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Hvorfor har du rippet den til .iso filer da? Og litt mer informasjon hadde vært fint. hva slags filmer ligger originalt på en cd? Eller er det dvd vi snakker om? 5587977[/snapback] synes det er ganske praktisk med ISO filer, da har man en fungerende meny osv, filmene ligger originalt på en DVD da. Jeg brukte DVDfab til rippingen
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Jeg har fungerende menyer, selv om jeg ikke lager .iso filer. Skjønner ikke helt hva du mener med at du har lagt filmen over på 2 dvd plater. Har du laget det slik at du har delt filmen i 2, på 2 forskjellige dvd plater?
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Jeg har fungerende menyer, selv om jeg ikke lager .iso filer. Skjønner ikke helt hva du mener med at du har lagt filmen over på 2 dvd plater. Har du laget det slik at du har delt filmen i 2, på 2 forskjellige dvd plater? 5588252[/snapback] stemmer kan du forklare prossesen du gjør når du ripper en DVD? hadde vært veldig takknemlig!
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Jeg pleier å bruke DvdDecrypter Som oftest så blir backupen såpass stor at man ikke får plass på en 4,38Gib (vanlig dvd plate) Da kan man enten bruke en double layer dvd plate (dvd9) hvis man har en brenner som støtter dette, eller så må man komprimere filmen/fjerne ekstramateriell. Hvis man skal fjerne ekstramateriale, kan man bruke Vobblanker. Hvis filmen fortsatt blir for stor, må man komprimere. Da har man en rask metode, og en som tar lenger tid, men da blir resultatet best. Den korte versjonen: CloneDvd Denne er bedre enn Dvdshrink fordi den bruker en annen algoritme. Den beste måten: Dvdrebuilder
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Tusen hjertelig takk, men hva er fordelene med dette fremfor en ISO fil, og hva blir formatet ved bruk av DVD Decrypter?
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Dvd`en blir rippet, slit at du får tilgang på alle filene som ligger på dvd platen. Da kan man gå inn og redigere filene etter eget ønske, som f. eks. fjerne ekstramateriale.
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Dvd`en blir rippet, slit at du får tilgang på alle filene som ligger på dvd platen.Da kan man gå inn og redigere filene etter eget ønske, som f. eks. fjerne ekstramateriale. 5588368[/snapback] angående DVD-decrypter, hvilken "mode" skal man bruke?
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Jeg bruker den øverste, som heter "File F" eller noe
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Jeg bruker den øverste, som heter "File F" eller noe 5588442[/snapback] jeg prøvde det, men jeg fikk feilmld "failed to get variant" Hva kan dette være? kan man bruke de andre modene? evnt noen andre program som gjør samme nytten?
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Du kan bruke "Ifo I" tror jeg. Den siste er jo til å lage .iso fil med. Kan du ikke bruke DvdFab til å rippe til annet enn .iso med også da?
graastein Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Skal du ha et program som både ripper, komprimerer og brenner dvder så er DVDshrink en bra kandidat:) Den finner du her : http://www.dvdshrink.org/what.html
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Du kan bruke "Ifo I" tror jeg. Den siste er jo til å lage .iso fil med.Kan du ikke bruke DvdFab til å rippe til annet enn .iso med også da? 5588494[/snapback] skal sjekke det nå, hva er det anbefalt format å rippe til og hvorfor egentlig?
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 (endret) Skal du ha et program som både ripper, komprimerer og brenner dvder så er DVDshrink en bra kandidat:) Den finner du her : http://www.dvdshrink.org/what.html 5588504[/snapback] Som jeg nenvte litt lenger opp i tråden så skal CloneDvd gi et bedre resultat enn Dvdshrink. Selv bruker jeg Dvdrebuilder med CCE encoding da dette gir best resultat, men det tar endel lenger tid. Endret 11. februar 2006 av Wipeout
graastein Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Skal du ha et program som både ripper, komprimerer og brenner dvder så er DVDshrink en bra kandidat:) Den finner du her : http://www.dvdshrink.org/what.html 5588504[/snapback] Som jeg nenvte litt lenger opp i tråden så skal CloneDvd gi et bedre resultat enn Dvdshrink. Selv bruker jeg Dvdrebuilder med CCE encoding da dette gir best resultat, men det tar endel lenger tid. 5588509[/snapback] Men det koster penger. Jeg er iallefall veldig fornøyd med Dvdshrink
Ca3 Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Skal du ha et program som både ripper, komprimerer og brenner dvder så er DVDshrink en bra kandidat:) Den finner du her : http://www.dvdshrink.org/what.html 5588504[/snapback] Som jeg nenvte litt lenger opp i tråden så skal CloneDvd gi et bedre resultat enn Dvdshrink. Selv bruker jeg Dvdrebuilder med CCE encoding da dette gir best resultat, men det tar endel lenger tid. 5588509[/snapback] Men det koster penger. Jeg er iallefall veldig fornøyd med Dvdshrink 5588520[/snapback] DVD shrink blir ikke oppdatert lengre mener jeg å ha lest et sted, så det tar ikke nye sperrer, men hvilke format ripper du filmen i med DVD-shrink?
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Det er kun CCE encoderen som koster penger. HC eller Qenc encoderen er gratis. Jeg var fornøyd med dvdshrink jeg også, helt frem til jeg fikk meg en 42" og så forskjell på backups laget med dvdrebuilder og dvdshrink. Nå skal det jo sies at det var en stor fil jeg testet med (The Green Mile) På filmer som passer rett inn på en dvd5, eller trenger lite komprimering, ville jeg gått for Clonedvd, da dette er raskere.
Wipeout Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Dvdshrink har en "innbygget" rippefunksjon,så der slipper du å tenke på formater.
graastein Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Skal du ha et program som både ripper, komprimerer og brenner dvder så er DVDshrink en bra kandidat:) Den finner du her : http://www.dvdshrink.org/what.html 5588504[/snapback] Som jeg nenvte litt lenger opp i tråden så skal CloneDvd gi et bedre resultat enn Dvdshrink. Selv bruker jeg Dvdrebuilder med CCE encoding da dette gir best resultat, men det tar endel lenger tid. 5588509[/snapback] Men det koster penger. Jeg er iallefall veldig fornøyd med Dvdshrink 5588520[/snapback] DVD shrink blir ikke oppdatert lengre mener jeg å ha lest et sted, så det tar ikke nye sperrer, men hvilke format ripper du filmen i med DVD-shrink? 5588535[/snapback] Ripper det til iso filer. Blir ikke det utviklet lenger? Det var synd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå