Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Verste crash i min tid! Fullstendig crash!


Anbefalte innlegg

Ok er vanskelig å lage en passende tittel til dette:

 

 

System:

 

DFI Lanparty SLI-DR Expert - s939

AMD Ahtoln 64 3700 - s939

Twinmos 512 x 2 3200 brikker (Testet også med en GEIL brikke 512 -3200)

Aopen Geforce 6600GT 128mb PCI-Ex

OS: INGEN, grunn umulig å formatere/installere!

PSU: Bzerk 500W

 

 

 

Ok, det hele begynnte med at jeg oppgraderte fra et gamelt socket A system nforce 2 til dette HELT nye Systemet med s939.

 

Måtte formatere, var ikke uventet, det gikk greit! Men jeg skulle straks bli plaget av restarter pga blåskjermer! Mange av dem, jeg var HELT sikker på at skjermkortet foresaket dette, men så kjørte jeg MEmtest på RAM og fikk 9 errors i test 7 på den ene brikken å den andre virket ikke lengre.... Så da fikk jeg lånt meg RAM hos en kompis, GEIL brikken, nå har OS tatt slvmord å noen filer mangler, chkdsk nytter ikke, må formatere!

 

Greit nokk, formaterte, helt til ca 86% da låser den seg selvfølgelig! FAN! Byttet zp plate for å utelukke dette, men samme feil, bare denne gangen stopp på 100% Blåskjerm under formatering...

 

Etter utallige forsøk kommer jeg meg helt til 10 min igjenne av instalasjonen så får jeg igjenn blåskjerm... starte på nytt, dette går om å om igjenn!

 

Jeg har bestilt ny ram... OCZ 2gb brikker 3200 (gode brikker) <- Håper det vil gjøre susen.

 

 

MEN det er helg, å jeg regner med at brikkene kommer ikke frem til meg for i midten av neste uke, da har jeg plagdes med en helt ny maskin i snart over 1 måned.... Kan noen fårestille seg noe mer irriterende for noen som arbeider med data 365 dager i året?

 

 

Jeg trenger desperat hjelp... jeg har testet annen RAM, har ikke skjermkort, cpu eller annet hovedkort å bruke til testing, kun ram!

 

 

Hvis noen kan si noe om dette så sitter det en frustrert person å venter :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, en liten oppdatering, det viste seg at twinmos og GEIL bruker forskjellige ram slotter, twimos brikkene går i de gule slottene (Disse brikkene er ferdige, vraket) Så jeg satt den ene GEIL brikken i slot nr2 den første orange av totalt 2, å nå sitter jeg på min egen pc nyformatert og laster ned drivere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...