Gå til innhold

Tips til hva min server kan brukes til?


egOIst

Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Nå har jeg oppe en Fil server med en ca. 800gb og den brukes for det meste til å laste ned filmer/musikk som spilles ut på annlegg og TV.

 

Jeg liker veldig godt å sette opp ting, få ting til å funke. Jeg har ikke så mye peiling på hva man kan sette opp av ting til f.eks nettverk og nettsider, domener, webhoteller, osv. Vet ikke helt hva man kan gjøre, eller hva alt dette betyr.

 

Da tenkte jeg nå å lage en sammletråd for folk som meg, der vi kan få tips om hva man kan sette opp på våres server.

 

Min server drives av en P3 med ca. 500mb ram og den er veldig stabil og jeg har greit nett ut og inn. Jeg kjører også XP Pro, vurderer Linux.

 

Tips til mer denne serveren kan brukes til? =)

 

mvh Arne :w00t:

Endret av egOIst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Apache er en webserver, mySQL er en database server (for å gjøre det enkelt) og PHP er ett scripting språk som brukes hovedsaklig på websider. Kan jo forøvrig nevne at bind er en DNS server for linux, og at mange velger å kjøre de andre serverene på linux også. Du får vel tak i både Apache og Microsoft mySQL til windows men har aldri prøvd dette selv.

 

Google er også en ganske grei side :)

Endret av cKB
Lenke til kommentar
[Denne er ny for meg, tenker du på MSSQL?

5643339[/snapback]

Tja, si det. Eneste jeg vet er at MS har en SQL server for Windows, så det stemmer nok det. Som sagt har jeg aldri prøvd ut SQL på windows.

 

Det finnes flere alternativer til mySQL på windows har jeg sett i ettertid. Bla. en port av open source mySQL, hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...