Gå til innhold

Hvordan dele ei celle i Excel?

Gunn@r

Anbefalte innlegg

Jeg sliter grusomt med å dele ei celle i Excel i 2!

Jepp, rett og slett så enkelt som å dele ei enkel celle i 2. Prøver med Hjelp-funskjonen i Excel, men den kommer bare opp med forslag til hvordan å slå sammen 2 celler. Men det er ikke det jeg skal, det er jo det motsatte! :hmm:

Dette er sikkert så enkelt at fetteren min på 10 år kunne klart det, men jeg husker ikke hvordan man gjør det. Og jeg er ganske sikker på at jeg har gjort det ei gang eller 2... :p

Nå kommer det vel til å drøsse inn med svar siden det sannsynligvis er et såpass enkelt spørsmål, men det er jo bare positivt :thumbup:

....eller viss dette ikke er en mulighet i excel så vil jeg gjerne at noen sier ifra :)

Endret av nilsrune
Videoannonse
Annonse
Just when you thought you heard it all...

Det er kav umulig. Som i livet selv er en celle minste enhet for liv. Hvert regneark har mer enn 16 millioner celler, hvilket skulle være tilstrekkelig selv til relativt komplekse beregninger.

HTH. Beste hilsen Harald

5585541[/snapback]

Men i enkelte tilfeller kan det være (nesten) nødvendig å dele ei eller flere celler, som i mitt tilfelle. :cry:

Jeg kan jo bare bruke 2 "vanlige" celler enn å dele ei celle slik at den blir til 2. :p Men da må jeg utvide og formatere ganske mange andre celler igjen. :thumbdown:

Viss jeg vil at det skal se LITT profft ut da.... :cool:

Jeg kan bare gjenta det Harald Staff sier og understrekke: Når Harald sier det er sånn, så er det sånn. ;)

5585693[/snapback]

hehe har ikke sagt noe på det....men synes det bare var litt kjipt at det ikke var en mulighet i excel.....det er jo det i word når man lager tabeller. men skjønner jo at det er noe annet.

jaja takk for svar da....begge 2 :D hehe

Hvis kosmetikken er poenget så plasserer du en tekstboks eller to fra tegneverktøylinjen over cella. Disse kan du tyne og formattere som du vil.

Tegneobjekter flest kan gjenspeile celleinnhold fra annetsteds med en formel. Merk tekstboksen og skriv

=C14

i excel-formelfeltet, så vil den vise live innhold fra C14. Dessverre håndterer de bare så enkel formler, ikke beregninger av noe slag.

Dette ar altså for å ordne utseendet av et resultat. For innskrivning er tekstbokser som dette en ubrukelig løsning. Regneark er heller intet enkelt inn-data-format. Svarer litt i blinde nå, siden du ikke vil si hva det er du lager.

HTH. Beste hilsen Harald

Endret av Harald Staff
Hvis kosmetikken er poenget så plasserer du en tekstboks eller to fra tegneverktøylinjen over cella. Disse kan du tyne og formattere som du vil.

Tegneobjekter flest kan gjenspeile celleinnhold fra annetsteds med en formel. Merk tekstboksen og skriv

=C14

i excel-formelfeltet, så vil den vise live innhold fra C14. Dessverre håndterer de bare så enkel formler, ikke beregninger av noe slag.

Dette ar altså for å ordne utseendet av et resultat. For innskrivning er tekstbokser som dette en ubrukelig løsning. Regneark er heller intet enkelt inn-data-format. Svarer litt i blinde nå, siden du ikke vil si hva det er du lager.

HTH. Beste hilsen Harald

5586916[/snapback]

du har jo aldri spurt hva det er jeg holder på med heller så...

men takk for alle svar. skal se hva jeg kan få ut av det....

:thumbup:

Nei, jeg prøver sjeldent å hale opplysninger ut av folk slik at jeg enda bedre kan gjøre leksene deres gratis, da skal det være en spennende oppgave i så fall. La meg heller si det sånn: Du får bedre og mer relevant hjelp til samme pris dersom du legger ved bedre og mer relevant informasjon fra starten av.

Beste hilsen Harald

Nei, jeg prøver sjeldent å hale opplysninger ut av folk slik at jeg enda bedre kan gjøre leksene deres gratis, da skal det være en spennende oppgave i så fall. La meg heller si det sånn: Du får bedre og mer relevant hjelp til samme pris dersom du legger ved bedre og mer relevant informasjon fra starten av.

Beste hilsen Harald

5598261[/snapback]

ikke vær frekk :mad:

hehe :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...