Gå til innhold

Hvordan få redigert film til VideoCD?


Anbefalte innlegg

Jeg har redigert en film i Premiere på ca 20 minutter, med vanlig DV kvalitet (720x560, 25fps).

Jeg vil gjerne legge denne filmen ut på VideoCD plater eller lignende (700mb). Poenget er i hvertfall at de skal kunne spilles i DVD-spiller (standalone). Hvordan gjør jeg dette og samtidig oppnår max kvalitet på filmen?

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan enten legge inn en mpg encoder plugin rett i premiere, og encode filen derfra. Eller du kan eksportere til DV-fil, åpne i feks. TMPGenc (som er et meget bra mpg encoder program) og gjøre om til mpg derfra. Husk at video-cd har oppløsningen 352x288, med 1150 kb/s og 44100 lyd.

 

Deretter kan du brenne alt på en cd ved hjelp av feks. Nero. Velg ny fil, og video-cd... nå kan du bare dra over alle mpg filene du vil ha med, og nero gjør reste.

 

hvis du trenger mer hjelp kan du lese på http://www.vcdhelp.com

 

 

hilsen espen

Lenke til kommentar

Det finnes i utgangspunktet fire måter å lage CD eller DVD for avspilling i DVD-spiller;

 

1. VideoCD (VCD)

2. SuperVideoCD (SVCD)

3. miniDVD

4. DVD

 

Det klart beste (og enkleste) programmet for å redigere og produsere video for DVD-spiller er Ulead VideoStudio 5(alternativt Ulead DVD Movie Factory hvis du har en ferdig MPEG-film i riktig format). Disse programmene lar deg brenne ferdig video direkte til CD/DVD, inkludert interaktive menyer som du kan styre med fjernkontrollen!

 

Forøvrig kan nevnes at Nero Burning Rom 5.5 er ypperlig for brenning av alle typer filer, inkludert SVCD og DVD.

 

DV 123

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...