Gå til innhold

Farger på LCD PC skjerm, svart/hvit på TV.


egOIst

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Jeg viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette her. Men jeg har det sånn nå, at jeg skal koble opp serveren mot TV, med tanke på film osv.

 

Jeg har et litt gammelt samsung TV som kun har komposit og scart inngang. Fra skjermkortet har jeg vanlig skjerm utgang og en s-video. Da har jeg kjøpt en overgang fra s-video til komposit. Dette funker, jeg har bildet på TV'en. Men for det første er det så og farge fritt og det er litt uklart.

 

Vet noen hvordan jeg kan få de vikelige fargene og skarpere bilde? Først og fremst fargene?

 

mvh Arne

Endret av egOIst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei.

 

Jeg viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette her. Men jeg har det sånn nå, at jeg skal koble opp serveren mot TV, med tanke på film osv.

 

Jeg har et litt gammelt samsung TV som kun har komposit og scart inngang. Fra skjermkortet har jeg vanlig skjerm utgang og en s-video. Da har jeg kjøpt en overgang fra s-video til komposit. Dette funker, jeg har bildet på TV'en. Men for det første er det så og farge fritt og det er litt uklart.

 

Vet noen hvordan jeg kan få de vikelige fargene og skarpere bilde? Først og fremst fargene?

 

mvh Arne

5580080[/snapback]

 

Tv'n din støtter ikke s-video.. derfor du ikke får farger...

Skrivebordet blir ikke klart pga oppløsningen.... men filmer vises helt greit

 

Mulig du har muligheter for å endre til kompositt utsignal i driverne

Lenke til kommentar

Pliz? Trenger hjelp.

 

Er det f.eks slik at bilde vil komme opp på TV'en hvis jeg opner VLC med en film f.eks? eller skal egentlig hele desktopen vises når jeg kjører kompositt utgang fra PC'en og kompositt inn i TV'en?

 

mvh Arne

Endret av egOIst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...