Gå til innhold

Xbox og radio


tommyt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en moddet xbox som er koblet sammen med PCen. Xboxen står i kjellerstuen og jeg bruker den til å streame filmer som er lagret på PCen som står i 2.etasje. Nå vil jeg gjerne ha mulighet til å streame nettradio ned til xboxen. Er dette mulig? Hvis ja, får man da opp en liste på xboxen som man kan velge fra (vil gjerne ha flest mulige radiokanaler som sender partymusikk)?

 

Hadde vært fint med en lettfattlig forklaring på hvordan dette gjøres. Gjerne til xbmc. På forhånd takk for hjelpen.

 

Mvh

Tommyt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har en moddet xbox som er koblet sammen med PCen. Xboxen står i kjellerstuen og jeg bruker den til å streame filmer som er lagret på PCen som står i 2.etasje. Nå vil jeg gjerne ha mulighet til å streame nettradio ned til xboxen. Er dette mulig? Hvis ja, får man da opp en liste på xboxen som man kan velge fra (vil gjerne ha flest mulige radiokanaler som sender partymusikk)?

 

Hadde vært fint med en lettfattlig forklaring på hvordan dette gjøres. Gjerne til xbmc. På forhånd takk for hjelpen.

 

Mvh

Tommyt

5577174[/snapback]

 

hvilken versjon av xmbc har du? webradio/shoutcast skal være støttet via pythonscripts, (knappen med en pil som peker oppover nederst på skjermen)

Endret av texaco
Lenke til kommentar

ca 10-15 om jeg husker rett. ellers vil en nyere versjon av xbmc også gi deg mulighet til å laste ned scripts direkte, bla. et skript som kun inneholder norske radioer. husker ikke i farten hvor mange kanaler det var. (av en eller annen grunn driver jeg å installerer alt mulig på xboxen uten egentlig å bruke det...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...