Gå til innhold

Best Buy? Tv til 20.000,-


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått 20k til overs som jeg tenkte å bruke til ny TV i stua.

 

Har ikke så mye greie på dette, men leser på forum her at

kontrast

responstid

sort-nivå(?)

oppløsning

er viktige momenter. Jeg har tnekt å bruke den som monitor til PC foruten DVD/TV-titting. At den er HD-ready er et must. Synes 42" virker for stort for stua mi.

 

Har noen tips om hvilke modeller som kommer bra ut for ca 20k? Evt en link til en anne tråd om emnet, eller en guide/ekstern oversikt?

 

That would be nice!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontrast: "kontrasten" mellom sort og hvitt - er bra på alle dyre tv'er nå

Responstid: ikke et problem heller det, bare hold deg unna merker som Amoi osv.

Oppløsning: De fleste er HD-Ready og da har de minimum 720 linjer som er mere enn nok.

 

Spesifikasjonene skal du ikke bry deg så veldig mye om, se på tv selv og bedøm!

 

Vurder tv'er som:

- Hitach 42PD6600 (42")

- Samsung 32R41 (32")

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Jeg ringte Dell, fordi den 37"-eren til Morten K så virkelig snasen ut.

(16ms respons trekker litt ned, men at den er laget av en PC-leverandør trekker tilsvarende opp siden jeg har tenkt å bruke den som monitor). Den får også gode skussmål på diverse forum og i tester.

 

Dell opplyser at prisen på 17.769,- var en kampanje som nå er avsluttet, og produktet er på vei ut av sortimentet. Det finnes noen få på lager, men man må ringe for bestilling. Leveringstid ca 7 virkedager.

 

Prisen er nå hele 22.530,-

 

Grensen min på 20.000,- vil jeg holde hellig. Man kan alltid få noe som er "litt" bedre til "litt" mere penger, men jeg vil ha det beste jeg kan få for 20k.

 

Tilsvarende 32" hos Dell koster forøvrig 15.899,-

 

Jeg ender nok med en av disse:

PHILIPS 32PF9967D/10

LG RZ32LX2

 

Kommer sannsynligvis til å kjøpe den på Elkjøp. Jeg traff en selger der som (tilsynelatende) hadde peiling, og forklarte meg en god del om både teknikk og praktiske ting. Pluss at jeg kan ta den med meg hjem med en gang, og slipper å vente til OL er ferdig.

PHILIPS har noe bedre TV-egenskaper, mens LG har flere tilkoblingsmuligheter :Flipping Coin: Det blir nok kjøp i morgen.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har nettop kjøpt en 37" Amoi som nå er bestselgeren til Elkjøp og Lefdal, selger så bra at samtlige butikker trolig er utsolgt allerede. Kommer tilbake i månedsskifte.

 

Ekstremt bra TV og trolig det KLART beste du får nå under 20 000 (19 995).

 

Det er:

 

HDMI

3 Scart

PC-inngang

Kortleser

Bilde i bilde med 2 tunere

++

 

Det beste av alt at den har en oppløsning på 1920x1080 px som er det aller beste som HD-sendinger vil komme i.

 

Mange LCD-TV-er har kun oppløsning på 1366x768 og det vil si at kommer det sendinger i 1920x1080 format må disse TV-ene omskalere bildet ned til sin egen oppløsning. På grunn av at video med mye mindre oppløsning også er HD vil også disse skjermene være HD-ready. Kravet er kun 720 linjer og digital inngang så ikke la deg lure.

 

Prikken over I-en er at TV-er helt utrolig fin og har en stooor beskyttende glassplate foran LCD-panelet.

 

Sats på den, ikke uten grunn at dette er bestselgeren nå!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei

 

Har nettop kjøpt en 37" Amoi som nå er bestselgeren til Elkjøp og Lefdal, selger så bra at samtlige butikker trolig er utsolgt allerede. Kommer tilbake i månedsskifte.

Har du testet denne mot pc?

 

Hvordan er resultatet?

Vurderer en slik for å bruke mot macen til og sjekke mail, og jobbe litt fra sofaen.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...