Goebbels Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 HEi. Trenger sårt hjelp til å få flere lydkilder ut samtidig.. xmms og amsn er ikke helt på nett (med min hjelp), alle "ny melding" lyder kommer i kø etter xmms låtene, slik at mellom hver låt, hører jeg en haug med pling.. vil at de skal spilles av fortløpende, slik at de kommer underveis å låta, uten avbrudd. Noen som kan hjelpe ? G
LessThanJake Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Hos meg(archlinux) er det nok bare å kjøre en alsaconf.
comicz Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Den enkleste veien ut er ESD eller liknende. Skikkelig alsa-konfigurasjon er dog å foretrekke.
olear Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Sett programmene til å bruke ALSA. Det kan også hende du trenger denne i hjemmemappen din: .asoundrc pcm.!default { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dmixer { type dmix ipc_key 1024 # This must be a unique IPC key (see ipcs output) ipc_key_add_uid true # UID will be added to IPC key slave { pcm "hw:0" period_time 0 period_size 1024 # Must be power of 2 for alsa-oss buffer_size 8192 # ditto rate 44100 } } pcm.dsp { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dsp0 { type plug slave.pcm "dmixer" }
Goebbels Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Skrevet 8. februar 2006 Men finnes ikke noe alsa, i innput-velger i xmms
kyrsjo Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 ?!? XMMS kan outputte ALSA jo... Pass på at esd er stillt til å bruke alsa som ut-kilde! Erfaringsmessig (fc2) så skal det bare ett OSS-brukende programm til for å blocke lydkortet, mens mange mange kan dele på ALSA (standardconfig, AWE64 ISA)
Tafsen Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Sett programmene til å bruke ALSA. Det kan også hende du trenger denne i hjemmemappen din: .asoundrc pcm.!default { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dmixer { type dmix ipc_key 1024 # This must be a unique IPC key (see ipcs output) ipc_key_add_uid true # UID will be added to IPC key slave { pcm "hw:0" period_time 0 period_size 1024 # Must be power of 2 for alsa-oss buffer_size 8192 # ditto rate 44100 } } pcm.dsp { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dsp0 { type plug slave.pcm "dmixer" } 5575870[/snapback] Når eg tok i bruk den configfila så begynte lyden å hakke
olear Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 ?!? XMMS kan outputte ALSA jo... Pass på at esd er stillt til å bruke alsa som ut-kilde! Erfaringsmessig (fc2) så skal det bare ett OSS-brukende programm til for å blocke lydkortet, mens mange mange kan dele på ALSA (standardconfig, AWE64 ISA) 5578807[/snapback] XMMS støtter ALSA helt fint ja. Anbefaler ikke bruk av ESD i det hele tatt. Sett programmene til å bruke ALSA. Det kan også hende du trenger denne i hjemmemappen din: .asoundrc pcm.!default { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dmixer { type dmix ipc_key 1024 # This must be a unique IPC key (see ipcs output) ipc_key_add_uid true # UID will be added to IPC key slave { pcm "hw:0" period_time 0 period_size 1024 # Must be power of 2 for alsa-oss buffer_size 8192 # ditto rate 44100 } } pcm.dsp { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dsp0 { type plug slave.pcm "dmixer" } 5575870[/snapback] Når eg tok i bruk den configfila så begynte lyden å hakke 5581788[/snapback] Dette er en standard mal, betyr ikke at den fungerer for alle. Du kan prøve med å øke buffer, kjører programmet gjennom mange lydmiksere? (GStreamer=>ESD=>ALSA/GStreamer=>Xine=>ALSA/ESD=>ALSA)
Tafsen Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Korleis sjekker eg om den går igjennom mange lydmixere? Er amaroK det er snakk om
Tafsen Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 amaroK bruker gstreamer. Og når eg eg opner gstreamer-properties og vekger alsa og kjører test, så hakker lyden.
LessThanJake Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Har du prøvd alsaconf, hvis ikke anbefaler jeg det. Den pleier å sette opp ting bra for meg. Hvis ikke det funker, prøv å øke buffer_size i .asoundrc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå